HR-Specialist till Sveriges modernaste myndighet!

Arbetsbeskrivning

Vi behöver nu komplettera vår HR funktion med ytterligare en driven och engagerad medarbetare under ett år. HR-funktionen ingår i enheten Verksamhetsstöd, som i dag består av funktioner som: IT, ekonomi, arkiv- och registratur, inköp, lokal och säkerhetsfrågor, intern service samt växel och reception.

Vill du jobba med utvecklande HR-frågor på en ung myndighet som drivs av samhällsnytta?
I rollen som HR-specialist kommer du tillsammans med en kollega, att få delat ansvar för att driva utvecklingen av myndighetens HR-funktion vidare. Ni ska båda vara beredda att delvis täcka upp för varandra om så behövs. Du kommer att ha en konsultativ roll gentemot våra chefer. Arbetet som HR-Specialist är brett och du ska vara beredd att stötta organisationen inom alla delar av HR. Du kommer att arbeta såväl strategiskt som operativt.

Områden som denna tjänst har ett särskilt fokus på är:


• Rekrytering
• Kompetensförsörjning
• Delta i arbetet med myndighetens kontakter /forum med de fackliga organisationerna
• Arbetsmiljöfrågor
• Likabehandlingsarbete
• Ge stöd och råd i olika HR frågor gentemot våra chefer
• Bidra till att ta fram olika typer av policydokument och rutinbeskrivningar

Prioriterade områden framöver är vårt fortsätta utvecklingsarbete i samband med en organisationsöversyn som gjorts. Utöver detta är områden så som kompetensförsörjning, systematiskt arbetsmiljöarbete, samverkan och lönebildning i fokus.

Kvalifikationer
Du har:


• högskoleutbildning inom HR-området
• minst 3 års yrkeserfarenhet inom HR-området
• erfarenhet av rekrytering, kompetensförsörjning och lönebildningsfrågor
• god förmåga att samarbeta och förhandla med fackliga representanter
• arbetat i en konsultativ roll med chefsstöd
• en god förmåga att uttrycka dig pedagogiskt i tal och skrift på svenska.

Meriterande

• Erfarenhet från statlig verksamhet och det statliga avtalsområdet
• Varit med och drivit utvecklingsprojekt inom HR-området.

Om dig
Du har en social och kommunikativ förmåga som du använder för att nå goda resultat. Som person har du ett positivt och konsultativt förhållningssätt, är strategisk, innovativ, analytisk och självgående samtidigt som du har förmåga till samarbete med andra för att nå fram till de bästa lösningarna. Du har ett reflekterande förhållningssätt samt förmåga att skapa och behålla förtroendefulla relationer i de forum du deltar i.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

Om Upphandlingsmyndigheten
Upphandlingsmyndigheten är en ung myndighet med uppdrag är att ge stöd till upphandlande myndigheter och leverantörer i hela inköpsprocessen genom att utveckla och förmedla kunskap, verktyg och metoder. Vår vision är sunda offentliga affärer för en hållbar framtid. År 2019 blev vi utsedda till Sveriges modernaste myndighet. Läs gärna mer om vårt uppdrag samt oss som arbetsgivare på vår hemsida.

Anställning och ansökan
Vi söker en medarbetare för ett föräldravikariat på ett år, gärna med start efter sommaren. Anställningen är på heltid. Vi sitter i nyrenoverade, aktivitetsbaserade lokaler i Solna. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.

Tycker du att detta låter intressant? Skicka din ansökan senast den 17 maj. Bifoga CV och personligt brev där du beskriver varför du söker arbetet.

Välkommen med din ansökan!

För mer information, kontakta
Eva Lindgren, Enhetschef Verksamhetsstödsenheten 08-586 217 10

Hans Fondelius, Saco-S, 08-586 217 62

Daniel Mott, ST 08-586 217 70

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Upphandlingsmyndigheten
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2021
  • Ansök senast: 17 maj 2021

Besöksadress

Svetsarvägen 10
Solna

Postadress

Box 1194
Solna, 17123

Liknande jobb


3 maj 2024