OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Globalt företag söker HR Specialist En spännande ny roll hos ett mycket framgångsrikt företag! Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) is a leader in securing the Internet. It is a market leader in the worldwide enterprise firewall, consumer Internet security and VPN markets. Through Check Point's NGXT platform, it is the only company to deliver a unified security architecture across the full network infrastructure. Check Point solutions are sold, integrated and serviced by a network of thousands of Check Point partners around the world and its customers include 100 percent of Fortune 100 companies and tens of thousands of businesses and organizations of all sizes. In the beginning of 2007 Checkpoint Software Technologies Ltd acquired Pointsec Mobile Technologies (www.pointsec.com ) the leading provider of data security on laptop and desktop PCs, PDAs and smart phones. Som HR Specialist hos Check Point/Pointsec kommer du att få vara med om den spännande resa som företaget står inför. Du arbetar både strategiskt och operativt och inledningsvis kommer mycket att handla om implementeringen av HR policies och processer. Du kommer att supporta alla aktiviteter inom HR området och spela in viktig roll i att bygga upp en lokal infrastruktur och coacha och stödja chefer och anställda i alla frågor som rör HR. Du kommer att ha ansvar för bemanning genom att vara involverad i rekryteringsprocessen och bygga upp ett nätverk med search och rekryteringsfirmor. Du kommer att coacha och stötta chefer på alla nivåer och vara ansvarig för stöd och support vid organisationsförändringar, utveckling, utbildning och hälsofrågor. Som HR Specialist bidrar du med lokal kunskap och administration kring lönesättning och förhandlingar och blir också kontaktperson vad gäller löneadministration, försäkringar och pensioner. Vi söker dig som har/är: . Akademisk utbildning inom Human Resources . Minst fyra års erfarenhet från att ha arbetat som HR generalist . God erfarenhet av HR administration och arbetsrätt . Goda kunskaper inom Officepaketet . Mycket goda kunskaper i engelska och svenska För att lyckas i rollen måste du vara en teamspelare som är flexibel och har en öppen inställning till de olika frågor som du ställs inför. Då arbetet är omväxlande är det viktigt att du även kan arbeta strukturerat och process orienterat. Som person är du ambitiös, engagerad, affärsorienterad och van att arbeta självständigt. Vi erbjuder dig en spännande utmaning i ett internationellt och framgångrikt företag. Du kommer att ha ett engagerat team av kollegor och du kommer att ha möjlighet att påverka både din egen arbetsmässiga utveckling och framtiden för Check Point/Pointsec. Tjänsten är placerad i fräscha lokaler på Check Point/Pointsecs kontor centralt i Stockholm. Det innebär ett visst resande i Sverige ca en gång/månad samt till andra kontor i Europa. Du reser även till Israel en gång i kvartalet. Stämmer detta in på dig? Ansök nu! Sista ansökningsdag 20 juni 2007. För att vi ska kunna hantera alla ansökningar på bästa sätt kan du enbart ansöka genom vår rekryteringspartner Novare Jobbs hemsida, www.novarejobb.se, vi tar inte emot ansökningar vi e-post eller brev. Gå till http://www.novarejobb.se/fe/tpl_novare02.asp?newms=jj&id=40289 så guidas du igenom alla stegen (vi använder inte cv-mallar).