HR-support sökes till Wilzéns i Linköping!

HR-support sökes till Wilzéns i Linköping!

Arbetsbeskrivning

Är du en strukturerad HR-praktiker med tidigare administrativ arbetslivserfarenhet? Nu söker vi dig som vill vara med på en tillväxtresa och utvecklas tillsammans med företaget! Välkommen in med din ansökan, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN

Med verksamheter inom bygg, mark, måleri och fastighetsutveckling är Wilzéns en komplett byggpartner som är med i alla led när morgondagens hållbara samhälle växer fram. Företaget driver alltifrån medelstora till större och mer avancerade projekt.

Wilzéns har genomgått en tillväxtresa och önskar därför utöka med en strukturerad och prestigelös HR-support som vill vara med och utveckla den koncernövergripande HR funktionen. Rollen erbjuder möjligheten att påverka både ditt eget arbete och de processer du jobbar med, i en dynamisk miljö där ingen dag är den andra lik. Som HR-support har du en central administrativ roll där du stöttar olika delar av organisationen med HR-relaterade uppgifter. Du blir en viktig länk i att säkerställa struktur och ordning i en bred verksamhet med många olika funktioner. Arbetsuppgifterna är varierade och spänner över flera områden med stort fokus på administrativa uppgifter där du bland annat registrerar nyanställda med tillhörande behörigheter, uppdaterar policys och ansvarar för företagets processer gällande företagsbilar. Du kommer även att stötta vid rekryteringsprocesser, onboarding av nya medarbetare samt vid utbildningsplanering.

Rollen kräver att du är van vid administrativa arbetsuppgifter och att du har en förmåga att hålla ihop processer och skapa struktur. Vi ser därför att du som person är initiativtagande, kommunikativ och noggrann. Du rapporterar till HR chef.

Du erbjuds
- Goda möjligheter att påverka din roll och innehållet i tjänsten
- Möjlighet att utvecklas och på sikt ta dig an fler HR-uppgifter inom exempelvis rekrytering och rehabilitering, beroende på dina ambitioner och intressen
- Att bli en del av ett drivet team och en stark företagskultur

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Administration i HR-system
* Stöd vid rekrytering – bistå i rekryteringsprocesser och onboarding av nya medarbetare
* Ansvar för företagsbilar – koordinera och hantera frågor kopplade till tjänstebilar, inklusive kontakt med leverantörer
* Utbildningsplanering – stöd i planering och administration av utbildningar för medarbetare
* Policyarbete – uppdatering och ansvar för olika policys inom HR-området
* IT och marknad – administrativt stöd till dessa avdelningar vid behov, exempelvis registrering av ID06 och hantering av larm- samt passersystem
* HR-systemutveckling – bidra till att bygga upp och implementera det nya HR-systemet


VI SÖKER DIG SOM
- Har en utbildning inom HR eller motsvarande erfarenhet
- Har några års arbetslivserfarenhet, gärna med administrativt fokus
- Är prestigelös, proaktiv och har ett öga för detaljer
- Trivs i en dynamisk miljö och tycker om att skapa struktur
- Har god kommunikativ förmåga och gillar att samarbeta med olika delar av en organisation
- Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift då det krävs för att kunna utföra arbetsuppgifterna

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Förändringsbenägen
- Hjälpsam
- Ordningsam

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2025
  • Ansök senast: 17 februari 2025

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Personaladministratör

23 augusti 2010

28 april 2010

23 mars 2010

29 april 2010