HR Support till Åhléns

Arbetsbeskrivning

Vårt löfte på Åhléns är att erbjuda våra kunder den bästa tänkbara upplevelsen och vara platsen där livet blir enklare, bättre och härligare. Nu söker vi en HR-support till vårt huvudkontor med fokus på att förenkla och bidra till en positiv upplevelse för anställda på Åhléns.

Vi erbjuder dig

Som HR-support är du first line support i HR-frågor som kommer från chefer och medarbetare. Du har ett ansvar att agera som operativt och administrativt stöd till Åhléns chefer i frågor som berör anställningar, arbetsrätt, arbetsmiljö och rekrytering.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Ansvara över support i first line ärenden från chefer och medarbetare över mejl och telefon
- Annonsering i rekryteringsverktyget Jobylon
- Skriva protokoll under förhandlingar
- Skapa anställningsavtal och ansvara för anställningsadministration i våra system

Du är en del av och samarbetar med ett passionerat team om ca 10 personer bestående av HR Business Partners, Talent Acquistion och Schema- och bemanningsspecialist.
Vi söker dig

För att trivas i rollen som HR-support ser vi att du har en god kommunikativ förmåga och är lösningsorienterad. I rollen har du många kontaktytor och och därför ser vi att du är strukturerad och är noggrann i ditt arbetssätt samt har en förmåga att skapa goda relationer.

Till oss tar du med dig:

- Utbildning inom HR eller motsvarande från universitet/högskola
- Erfarenhet av liknande roll
- Erfarenhet från administration eller service
- Erfarenhet inom rekrytering är meriterande

Om rekryteringen
Tjänsten är ett vikariat på heltid med start så snart som möjligt fram till och med juni 2024. Möjlighet till förlängning finns. Du är placerad på Åhléns huvudkontor på Dalagatan 100 i Stockholm.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Ayad Al-Saffar är huvudägare och vd för Åhléns.

www.ahlens.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åhléns
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 december 2023
  • Ansök senast: 14 januari 2024

Liknande jobb


Brinner du för HR och kommunikation?

16 maj 2024

Sommarjobb som HR-administratör

Sommarjobb som HR-administratör

15 maj 2024

Administratör

Administratör

15 maj 2024