HR-support till en av Växjös mest attraktiva arbetsgivare

HR-support till en av Växjös mest attraktiva arbetsgivare

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av löner, fakturering, tidrapportering och administrativa arbetsuppgifter? Är du självgående lagspelare och kan börja jobba omgående? Då har du kommit rätt! Läs vidare! Vår expansiva och innovativa kund söker nu en noggrann och kvalitetsmedveten HR-support partner. Är det du? Sök då tjänsten redan i dag!

Uppdraget startar första september och beräknas fortlöpa minst två månader med möjligheter till förlängning.

Om tjänsten

Rollen som HR-support partner är tvådelad, där en del av arbetet innebär främst administration av lön och tidrapportering. Du behöver ha en koordinerande och administrativ ådra där du prestigelöst tar dig an olika typer av arbetsuppgifter. Vidare hanterar du anställningsavtal samt agerar first line support i andra HR-relaterade frågor.

Den andra delen av arbetet innebär att ständigt arbeta med att förbättra datakvalitet, analysera HR data för att förstå deras grundorsak. Resultatet förväntas användas för att förenkla och förbättra beslutsfattande genom att använda HR data.

Vem söker vi?

Vi söker dig som kan börja jobba omgående! För att passa i den här rollen behöver du vara nyfiken och vilja ligga steget före. Du har vana från administration, lönehantering och är inte rädd för att arbeta självständigt. Du trivs i en händelserik miljö och har ett renomé att du har en positiv attityd, och möter människor i din omgivning på ett professionellt och trevligt sätt, såväl kollegor som andra samarbetspartners. Din kommunikationsförmåga och vilja till samarbete är därför viktigt.

Då du kommer att behöva hantera stora mängder av information, så söker vi dig som är strukturerad, analytisk och tycker det är intressant att lösa problem. Du har även förmåga att förklara komplex information i ett enkelt budskap, både i tal och visuellt. Noggrannhet är viktigt i balans med en "act-do" attityd och förmåga att fatta snabba beslut är nyckel till framgång.

För rollen krävs:

* Erfarenhet av lönekörning, administrativa arbetsuppgifter

* Du har allmänt goda systemkunskaper

* Har arbetat i Excel (Privot-tabeller)

* Goda kunskaper i svenska i tal och skrift

* Meriterande om du har arbetat med Lön, payroll, Crona Lon, TimeLog

* Har starka administrativa färdigheter med intresse för nya digitala lösningar.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper!

Om Jeffersson Wells

Jefferson Wells ingår i Manpower Group som är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt.

Vi erbjuder alltid bra anställningsvillkor.

Ansökan Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen.

Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Söder, 0470-745536, fredrik.soder@manpower.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 augusti 2022
  • Ansök senast: 9 augusti 2022

Liknande jobb


10 maj 2024

Vi söker bemanningsadministratör till Bemanningsenheten Centrum!

Vi söker bemanningsadministratör till Bemanningsenheten Centrum!

8 maj 2024