HRBP med inriktning employer branding och rekrytering till LloydsApotek

Arbetsbeskrivning

Vi söker en driven och strukturerad person som har ett stort intresse för HR-området och som brinner speciellt för rekrytering och employer branding. Har du erfarenhet inom rekrytering och/eller employer branding? Tycker du att sociala medier är kul? Perfekt, skicka in din ansökan snarast! Välkommen till vårt härliga HR-team där vi alltid stöttar och hjälper varandra.
Arbetsuppgifter
Som HR business partner hos oss har du det övergripande ansvaret för rekrytering och employer branding. Du är även HR-partner till två av våra regioner och stöttar dessa två regionchefer samt alla apotekschefer i dessa regioner.
Din del av det löpande arbetet kommer bland annat att vara:
Stötta, hjälpa och finnas till för cheferna i hela rekryteringsprocessen
Äga LloydsApoteks rekryteringsprocess
Ansvara och administrera i vårt rekryteringssystem
Skriva anställningsavtal
Skicka in Migrationsansökningar
Ha kontakt med universiteten
Driva och planera arbetsmarknadsmässor
Skriva och lägga ut content på våra sociala medier
Stötta, följa upp och stämma av med alla chefer i de två regionerna gällande alla HR processer
Hålla i möten och utbildningar

Du arbetar nära med dina andra HR kollegor, regionchefer, apotekschefer samt övriga avdelningar på vårt Servicekontor.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom personal och arbetsliv. Du har erfarenhet inom rekrytering och/eller employer branding och har arbetat i minst 2-3 år, HR business partner rollen kan du växa in i. Du behöver vara en van användare av Office-paketet och ha lätt för att lära dig att arbeta i olika HR-system. Du har goda kunskaper i tal/skrift i både svenska och engelska.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett stort engagemang och intresse för rekrytering, employer branding, sociala medier och att träffa och prata med studenter. Som person är du van vid att ta egna initiativ och vara självgående inom ditt område. Du är noggrann, strukturerad, flexibel och service-minded, med en god förmåga att prioritera. Vi värdesätter dessutom att du är lösningsorienterad, har integritet, uppvisar ett positivt och prestigelöst förhållningssätt och har en rejäl portion humor.
Vi erbjuder
Hos oss på LloydsApotek får du möjligheten att vara med på den spännande resa det innebär att bygga en apotekskedja från grunden. I din roll kommer du ha stor möjlighet att utveckla och påverka arbetssätt inom HR-avdelningen. Du kommer till ett entreprenörsdrivet företag som byter ägare nu under sommaren. Vi erbjuder en marknadsmässig lön, bonusprogram, flexibel arbetstid, trevliga kontorslokaler vid Södra station och härliga kollegor! Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillsättning under augusti 2021.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Liselotte Häggborn, HR-ansvarig på liselotte.haggborn@lloydsapotek.se. Skicka in din ansökan redan idag, intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen till ett apotek som vågar tänka nytt!
LloydsApotek arbetar dagligen för ett friskare Sverige. LloydsApotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010, då under namnet DocMorris. Idag driver företaget 78 fysiska apotek runt om i landet och erbjuder en komplett e-handel med läkemedel och ett brett sortiment inom egenvård. LloydsApotek är ett nytänkande apotek som genom rådgivning och tjänster vill inspirera till att leva ett mer hälsosamt liv. Hos LloydsApotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som är experter inom receptbelagda läkemedel, hud och värk.
LloydsApotek är en del av McKesson Europe, ett av de ledande internationella tjänsteföretagen inom läkemedels-, apoteks- och hälsovård. McKesson är verksam i 13 länder runt om i världen och sysselsätter cirka 38 000 människor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Apotekschef Solin Chami
(+46) 738-255 714
Apotekschef Martina Nilsson
076-7983165
Apotekschef Magnus Fagerholm
(+46) 70-271 51 68
Regionchef Mattias Jacobsson
(+46) 70-940 04 63
Apotekschef Erik Hartgerink
(+46) 767983176
Regionchef Daniel Rahmstrid
(+46) 73-8255732
Apotekschef Lars Stenseke
(+46) 0510-306300
Apotekschef Susanne Malmberg
(+46) 072-246 51 14
Apotekschef Mehija Dzihic
(+46) 076-798 31 75
Apotekschef Christina Ljungberg Persson
(+46) 346888190

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LloydsApotek
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 maj 2021
  • Ansök senast: 20 juni 2021

Besöksadress

Verkstadsgatan 6d
None

Postadress

Verkstadsgatan 6d
Kalmar, 39239

Liknande jobb


3 maj 2024