OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till en av våra kunder inom mediabranschen söker vi en administrativ assistent till VD med lika stort intresse för HR-frågor.Tjänsten är en kombinationstjänst och koncernspråket är engelska. Arbetsuppgifter Till ca 50% av dina arbetsuppgifter hör att vara en viktig representant som företagets ansikte utåt mot externa affärskontakter, internt mot företagets styrelse och ledningsgrupp.I denna del även arbetsuppgifter som telefonbevakning och posthantering åt VD.Du ansvarar också för en proaktiv planering, koordination och logistik kring möten, resor och konferenser.Du förbereder möten, för protokoll, skriver och distribuerar dessa samt följer upp aktiviteter.Att driva projekt självständigt kan också förekomma.Till dina övriga 50% ingår att assistera och supportera HR-chefen i ett globalt perspektiv.Du ansvarar här för rutiner på avdelningen som: - Rapportering av antal anställda.- Följa upp och rapportera frånvaron - Förbereda löneutbetalningar - Administrera företagsbilar.- Uppdatera organisationsscheman.- Databasadministration (ledigheter, bonus, rekrytering etc).- Behjälplig vid organisering av personalaktiviteter.- Vara involverad i årsrapportering med statistik - Hälso-och säkerhetsfrågor - Ansvara för mindre projekt I tjänsten ingår såväl interna som externa kontaktytor. Din profil Vi ser gärna att du har minst 2 års erfarenhet som administrativ assistent/HR assistent från ett internationellt företag.Att din engelska befinner sig på en avancerad nivå är ett krav då protokoll, kontrakt mm skrivs på engelska.Du skall vidare kunna göra presentationer i powerpoint eller något annat presentationsverktyg.Din förmåga att prioritera och organisera är av stor betydelse.Vi tror att du också har en utbildning från högskolan, gärna ekonomisk med inriktning personal och organisation Tjänsten skall tillsättas snarast möjligt varför vi gör löpande intervjuer.