HSB Omsorg i Sundsvall söker Verksamhetscontroller

Arbetsbeskrivning



HSB Omsorg erbjuder hemtjänst, hushållsnära tjänster och driver äldreboenden i Stockholmsregionen. Vi är en del av den kooperativa HSB-rörelsen och har arbetat med verksamheter inom äldreomsorg sedan 1993. Grundtanken i vår verksamhet är att kunden själv utformar sin omsorg och blir bemött med respekt. Våra tjänster anpassas efter våra kunders behov, önskemål och förväntningar. Vi är ett företag under stark tillväxt med 1 300 medarbetare och en årlig omsättning på över 360 Mkr. Vår värdegrund ETHOS: Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan, präglar vår verksamhet.

Mer information om HSB Omsorg finner du på vår hemsida, www.hsbomsorg.se





Som verksamhetscontroller är du en av företagets viktigaste ambassadörer. Du bygger relationer med kunder, anhöriga, uppdragsgivare och medarbetare. Din uppgift är att planera och organisera arbetet i verksamheten i nära samarbete med verksamhetschefen. Du ansvarar för att följa upp dokumentera resultatet av arbetet. Allt arbete sker med utgångspunkt i företagets värdegrund ETHOS som står för engagemang, trygghet, hållbarhet, omtanke och samverkan. I tjänsten som verksamhetscontroller har du en nyckelroll i arbetet med ekonomi och administration ute i verksamheten.
Arbetsuppgifter
I tjänsten som verksamhetscontroller arbetar du med att genomföra och följa upp utvecklings- och förändringsarbeten samt åtgärdsplaner. Just uppföljning av effektivitet och nyckeltal är en viktig del i uppdraget. Du ser till att verksamhetens personalplanering och bemanning fungerar optimalt. Du planerar, schemalägger, fördelar och instruerar i det dagliga arbetet.
Som verksamhetscontroller ansvarar du också för det löpande ekonomiarbetet så som fakturering och granskning av leverantörsfakturor, tid- och lönerapportering. Du rapporterar direkt till verksamhetschefen och bistår denne i administrationen. Du arbetar i IT-system så som lönesystem och dokumentationssystem.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är van att självständigt planera och strukturera ditt arbete och du har en ekonomisk fallenhet. Vi lägger även vikt vid din samarbetsförmåga. Du är tydlig och samtidigt flexibel i ditt arbetsätt.
Du har erfarenhet av att instruera och motivera andra i ditt uppdrag.
I tjänsten verksamhetscontroller krävs god datorvana och att du behärskar Officepaketet (Word, Excel, Outlook). Tidigare erfarenhet av att arbeta i personalplaneringssystem och tidsmätningssystem är meriterande. Erfarenhet av arbete inom omsorg är också meriterande.
Att du delar vår värdegrund ETHOS är en självklarhet.






I samband med anställning kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras in.

Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail utan hänvisar din ansökan till vår externa länk.

För mer information kring tjänsten, vänligen kontakta, Verksamhetschef Elisabeth Sjölander. Telefon 072-740 89 99




Vi sköter hanteringen av denna rekrytering internt och avböjer därför extern hjälp med annonsering, urval etc.

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Mattsson Wedholm

Maria

Elisabeth

Camilla Lundholm

Isabelle Ankarfjärd Jäger

Susanne T

Jonas Sundling

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HSB Omsorg Täby
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 9 januari 2014

Besöksadress

S. kungsgatan 36B
None

Postadress

Lyktgränd 4
Täby, 18336

Liknande jobb


adminstrativ assistent

adminstrativ assistent

15 juni 2024

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

14 juni 2024