HSE-Administratör till Nynas!

HSE-Administratör till Nynas!

Arbetsbeskrivning

Om du har en bakgrund inom administration och är intresserad av att arbeta med arbetsmiljöfrågor läser du rätt annons! I denna roll på Nynas oljeraffinaderi kommer du ingå i ett av deras största projekt under perioden augusti-december, där du kommer arbeta projektnära och vara en del i arbetet inom hälsa, säkerhet och miljö. Du får direkt insyn i arbetsförhållanden i projekt där du har ett administrativt ansvar. Vi söker dig som ser fram emot att få använda dina kommunikativa förmågor då rollen innebär flera kontaktytor, samtidigt som du är vass på dokumentation. Vi ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN



I rollen som HSE- (Hälsa, Säkerhet, Miljö) Administratör ingår du i ett team på 10 personer i Nynas projektorganisation. I teamet ingår HSE Manager, HSE-Specialister, HSE-ingenjörer, HSE-koordinatorer och operatörer. Du kommer tillsammans med dina kollegor säkerställa samordning av hälsa, säkerhet och miljö i projektens alla faser från förberedelse, till genomförande och efterarbete. Projektets genomförandefas är under perioden oktober-november, där du kommer arbeta 58h/vecka som kompenseras med mindre arbetstid/vecka under förberedelse (augusti-september) och efterarbete (december).

Du erbjuds


* God introduktion i Nynas rutiner och arbetssätt inom hälsa, säkerhet och miljö.
* Meriterande erfarenhet inom HSE där du beroende på bakgrund har möjlighet att ta dig an mer avancerade arbetsuppgifter inom området.
* Möjlighet att söka en intern roll på Nynas efter avslut av projektet, där erfarenhet som HSE-Administratör ses som relevant bakgrund.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som HSE (Hälsa, Säkerhet, Miljö)-Administratör kommer du hjälpa till med all administration inom HSE under genomförandet av deras stora projekt, med fokus på avvikelsehantering, riskanalys, protokollskrivning och uppföljning av mål och KPI. Du kommer även stödja gruppen i kommunikation med entreprenör exempelvis genom att samla in certifikat eller sprida HSE-information.

Arbetet innebär:


* Dokumentera avvikelser samt uppföljning och åtgärder av dessa.
* Skriva protokoll från skyddsronder, möten och tillkommande riskanalyser.
* Stödja ansvarig med genomgång och utbildning för entreprenörer inom HSE.
* Säkerställa att kontaktlistor är uppdaterade, vilket görs i Excel.
* Sammanställa rapporter och att följa upp HSE-målen.
* Delta i dagliga avstämningar med HSE-organisationen.


VI SÖKER DIG SOM
- Erfarenhet av arbete som administratör där du är vass på dokumentation.
- Har ett starkt intresse för arbetsmiljöfrågor.
- Mycket goda färdigheter i Excel, där du kommer hantera data.
- Bekväm med att hantera stor arbetsbelastning under en kortare period.
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift, då daglig kommunikation sker på båda språken.
- Möjlighet att utgå från Nynäshamn, samt tillgänglig för att arbeta 58h/vecka under oktober-november, som kompenseras i mindre arbetstid/vecka i faserna för förberedelse- och efterarbete.

Vi ser det starkt meriterande om du har:


* Tidigare erfarenhet med hantering av HSE avvikelser och riskanalyser.
* Polska som tredje språk.


Som person är du:


* Självgående
* Strukturerad
* Kvalitetsmedveten
* Kommunikativ


Utöver ovan nämnda punkter som framgår tydligt i din ansökan, ser vi att du uppskattar en social roll där du får interagera med flera medarbetare på Nynas och med entreprenörer på raffinaderiet.

Du har förmåga att samarbeta i grupp samtidigt som du är självgående och kan skapa egna strukturer och arbetssätt för att komma framåt.

Övrig information


* Start: 1a augusti.
* Omfattning: Konsultuppdrag på heltid som sträcker sig fram till 29/12 2023.
* Arbetstider: Under oktober-november gäller arbetstiderna 7-18 måndag till fredag, samt lördag 7-16. Under augusti-september samt december är arbetstiderna runt 8-17 måndag till fredag, där du kommer kompenseras med mindre arbetstid/vecka som planeras i samråd med uppdragsgivare och Academic Work.
* Placering: Du kommer utgå från projektkontoret i Nynas på plats i Nynäshamn.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 maj 2023
  • Ansök senast: 4 juni 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb