Huvudregistrator till tekniska förvaltningen

Huvudregistrator till tekniska förvaltningen

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Som huvudregistrator hos tekniska förvaltningen kommer du ansvara för att effektivisera och modernisera förvaltningens ärendehantering och du förväntas planera och driva utvecklingsprojekt framförallt inom registratur och diarieföring men även inom närliggande områden som kan ta tillvara på digitaliseringens effektiviseringspotential. Ditt arbete innebär bland annat att utveckla och kvalitetssäkra processer, skapa, revidera och kommunicera rutiner och arbetssätt som avser ärendehantering och hantering av allmänna handlingar samt säkerställa att dessa tillämpas inom hela förvaltningen. I uppdraget kommer du att ha att ha ett nära samarbete med övriga funktioner inom förvaltningen. Som huvudregistrator kommer du att vara placerad ledningsstaben.

I arbetet kommer du att vara förvaltningens kontaktperson med stadskansliet och upprätthålla dialogen med de centralt placerande nämndsekreterarna inför utskick av kallelser och protokoll.

Som huvudregistrator ansvarar du för sekretessprövning av allmänna handlingar.

Du leder arbetet med att hålla förvaltningens dokumenthanteringsplaner aktuella och tillser att ärenden, handlingar och information arkiveras korrekt och säkert.

Kvalifikationer
Som huvudregistrator har du många kontakter med både politiker, tjänstepersoner och allmänheten vilket kräver att du är en flexibel, noggrann och ansvarsfull organisatör. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Som person är du drivande, noggrann, utvecklings- och serviceinriktad och bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Du har förmåga till helhetssyn, ser frågor i ett större perspektiv samt är lugn och samlad i olika situationer och tycker om att jobba i en miljö där behoven varierar över tid och ibland kräver snabba svar.

Vi söker dig som har en universitets-/högskoleexamen med inriktning mot offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Du har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete och har du tidigare arbetat som huvudregistrator så är det meriterande. Det är också meriterande om du har erfarenhet av e-arkiv och andra frågor kopplade till digitalisering.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av kommunal verksamhet.

Du är van vid att arbeta i olika IT-system och har en god datorvana. Du har tidigare arbetat i LEX eller motsvarande ärendehanteringssystem. Arbetet kräver god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift.

För frågor är du välkommen att kontakta Peter Wråke, stabschef, 08-746 11 21

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Sista ansökningsdatum är 18/2 2020.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

 

Facklig företrädare

Therese Sundström (Vision) 08-746 12 26, Stina Jurell (Naturvetarna), 08 746 35 25

 

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom. Tekniska förvaltningen i Solna stad har en viktig roll i stadens utveckling. Vi erbjuder solnaborna en ren, trygg och välfungerande stadsmiljö och förser stadens verksamheter med ändamålsenliga och effektiva lokaler. Stadsmiljöavdelningen ansvarar för stadens gator, trafik, parker samt renhållning och avfall. Fastighetsavdelningen förvaltar och genomför investeringar i stadens fastigheter och samverkar med andra förvaltningar vid om- och nybyggnationer. Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.


I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Tekniska förvaltningen i Solna stad har en viktig roll i stadens utveckling. Vi erbjuder solnaborna en ren, trygg och välfungerande stadsmiljö och förser stadens verksamheter med ändamålsenliga och effektiva lokaler. Stadsmiljöavdelningen ansvarar för stadens gator, trafik, parker samt renhållning och avfall. Fastighetsavdelningen förvaltar och genomför investeringar i stadens fastigheter och samverkar med andra förvaltningar vid om- och nybyggnationer.

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2020
  • Ansök senast: 18 februari 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Registrator till utbildningsförvaltningen

Registrator till utbildningsförvaltningen

21 maj 2024

21 maj 2024

Registrator, vik

Registrator, vik

17 maj 2024

16 maj 2024