Huvudregistrator/utredningssekreterare

Arbetsbeskrivning

Kommunledningskontoret/Kansli & ledning.
Kontoret har en ledande och samordnande roll i förhållande till kommunens förvaltningar i övrigt.

Kommunledningskontoret svarar för att underlag tas fram för
kommunstyrelsens beslut, verkställer fattade beslut och ser till att
besluten följs upp.
Avdelningen för Kansli & ledning bereder ärenden och sköter
sekreterarskapet i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och kommunstyrelsens arbetsutskott.
Den juridiska enheten inom avdelningen har det övergripande
ansvaret för juridiska frågor som förekommer inom kommunen.Avdelningen har också ansvar för överförmyndarverksamheten, borgerliga förrättningar samt uppföljning av efterlevnaden av personuppgiftslagen.
Till avdelningens ansvar hör även arbetet inom valnämnden vilket innebär ett tjänstemannaansvar för genomförande av de allmänna valen.Inom avdelningen finns även kommunens konsumentvägledning, vaktmästeri- och tryckerifunktioner samt kommunarkivet.

Arbetsuppgifter
Som huvudregistrator/utredningssekreterare på Kansli & ledning får du ansvaret för dokument- och ärendehanteringssystemet.Förutom att vara huvudregistrator ska du även vara systemansvarig vilket bla innebär att utbilda andra registratorer inom kommunen.
Du är vidare utredningssekreterare vilket innebär att du kommer att skriva olika former av tjänsteutlåtanden.
I arbetsuppgifterna ingår även arbete gentemot kommunalråden.

Kvalifikationer
Du har högskoleexamen med kunskaper inom stats/samhällsvetenskap.
Du bör ha erfarenhet av utrednings- och sekreterararbete, gärna från politisk organisation eller motsvarande.Som person är du kommunikativ, initiativrik, organiserad, noggrann och serviceinriktad.
Du har förmåga att hantera många olika arbetsuppgifter och kan prioritera och hantera arbetsuppgifter även under perioder med hård belastning.
Du har en god känsla för svenska språket och har lätt att uttrycka dig såväl i tal som i skrift.

Övrigt
Sök gärna On-line

För mer information, ta kontakt med
Magnus Haara, Kanslichef
Jenny Bondesson , Personalsekreterare

För facklig information, ta kontakt med
Ingrid Gertzell SACO

Skicka din ansökan till
Kristianstads Kommun
Kommunledningskontoret
Personal & arbetsmiljö
291 80 Kristianstad

Sammanfattning

Liknande jobb


Utredare

Utredare

16 januari 2023

Utredare till Kansliet för medicin

11 januari 2023

11 januari 2023