hyresadministratör

hyresadministratör

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
SigtunaHem är ett allmännyttigt bostadsbolag som verkar i Sigtuna kommun. Totalt har vi ca 70 anställda och förvaltar 4 800 hyresrätter. Avdelningen ekonomi och administration ansvarar för kvalitetsledning, digitalisering, upphandling, ekonomistyrning, redovisning och uthyrning av bostäder. Idag är vi 10 medarbetare på avdelningen. Nu finns ett behov av att tillsätta en hyresadministratör hos oss på kontoret i Märsta. 

Vi söker en erfaren hyresadministratör som vill vara en del av vårt härliga team. Som hyresadministratör kommer du att spela en avgörande roll i hanteringen av hyresfrågor och bidra till vår fortsatta framgång. Om du är en person som tycker om att utveckla och ser möjligheter för förbättringar och med gedigen erfarenhet inom området, kan detta vara den perfekta möjligheten för dig.

I den här rekryteringen samarbetar SigtunaHem med Randstad AB. Den här processen kommer ske löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdagen, så vänta inte med din ansökan. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta Linnea Holmström, linnea.holmstrom@randstad.se

Ansvarsområden
Som hyresadministratör kommer du att: 
Ansvara för att hyresgästerna får en korrekt hyresavi i rätt tid och på det sätt de önskar. SigtunaHem har outsourcat distributionen av hyresavier och fakturor. Som hyresadministratör är du kontaktperson till den leverantören.
Arbeta med fakturering av tilläggstjänster.
Administrera tillval och avdrag till våra hyresgäster i vårt fastighetssystem.
Ansvarar för hyresreskontran där du hanterar och uppdaterar hyresreskontran med noggrannhet och precision. Säkerställa att alla hyresbetalningar och transaktioner registreras korrekt i systemet samt följa upp eventuella avvikelse.
Ansvara för och genomföra månatliga hyresavstämningar för att säkerställa att vi har debiterat rätt hyra och att allt är bokfört i ekonomisystemet. Identifiera och korrigera eventuella avvikelser eller felaktigheter i hyresavstämningen.
Svara på faktureringsrelaterade frågor från hyresgäster och säkerställa en smidig faktureringsprocess. Frågor besvaras antingen via telefon eller mejl.
SigtunaHem samarbeta med ett inkassobolag som hanterar inkassoärenden. Internt har vi även en boende konsulent som har hand om alla ärenden där hyresgästen inte följer hyresavtalet. I denna roll hjälper du till att göra filöverföringar och tar fram underlag till inkassohanteringen.
Ansvara för att förvaltning av den ekonomiska delen i fastighetssystemet, Momentum Fastighet. 
Administrera och underhålla Poängen Hyra-systemet för att hantera att varje lägenhet har rätt standard och därmed rätt hyresnivåer.
Vara delprocessägare och kvalitetssäkra arbetet genom fungerande arbetssätt och strukturerat arbeta med avvikelser och förbättringar.
Hantera frågor från kunder och organisation, både muntligt och skriftligt.


Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som hyresadministratör tror vi att du har: 
Gymnasial utbildning. 
Arbetslivserfarenhet av hyresaviseringar, fakturering och gärna administration av systematisk hyressättning inom fastighetsbranschen. 
God systemvana och kapacitet att använda olika program och system.
Svenska i både tal och skrift, med förmåga att kommunicera obehindrat. 
God förståelse för hyreslagstiftning och avtalsvillkor

Det är meriterande om du som hyresadministratör också har:
Eftergymnasial utbildning som KY-utbildning eller liknande. 
Kunskap om Momentum Fastighet och Poängen Hyra är en starkt meriterande. 

För att trivas i rollen som hyresadministratör ser vi att du som person är noggrann och har förmågan att hantera komplexa detaljer. Har kommunikationsfärdigheter och duktig på att samarbeta med andra i team men samtidigt kunna jobba självständigt. Du vill leverera kvalitetssäkrat, driva förändring och kan se möjligheter.  

Om företaget
SigtunaHem äger och förvaltar 4 800 lägenheter med hyresrätt i Sigtuna kommun. Vi är ett serviceföretag som erbjuder attraktivt boende och vår verksamhet kännetecknas av långsiktighet och hållbarhet. Vår främsta uppgift är att utveckla trygga och trivsamma boendemiljöer med hög servicegrad. Vi bygger både hyresrätter och bostadsrätter och skapar hållbara, levande och väl fungerande bostadsområden och stadsdelar.

SigtunaHem är certifierat för miljö- och kvalitetsledning enligt ISO 14001 och ISO 9001. Vi bidrar till samhällsbyggandet genom att skapa nya bostäder för alla, och vi bygger om med stor valfrihet för att möta olika hyresgästers förväntningar.

Vår vision sammanfattas med orden – Sveriges mest nöjda hyresgäster. Till våra 11 000 hyresgästers tjänst står ett 70-tal kompetenta och engagerade medarbetare. Vårt löfte – boende med omtanke genom engagerat värdskap.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 oktober 2023
  • Ansök senast: 16 oktober 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


28 januari 2024

5 december 2023

Mäklarassistent

Mäklarassistent

16 november 2023