HYRESADMINISTRATÖR

Arbetsbeskrivning

Fastighetskontoret är en av två förvaltningar inom tekniska nämndens ansvarsområde. Fastighetskontorets huvuduppgifter är: samordning av kommunens exploatering, förvaltning av mark, lokalförsörjning samt förvaltning av lägenheter för socialt boende. Fastighetskontoret är stadens juridiska markägare och svarar för köp, försäljning och upplåtelser av mark. Merparten av de ca 80 medarbetarna finns i Stadshuset medan lägenhetsenheten är placerad vid Södervärn. ARBETSUPPGIFTER Lägenhetsenheten svarar för den juridiska, ekonomiska och tekniska förvaltningen av Malmö stads ca 900 inhyrda lägenheter för socialt boende. I detta innefattas såväl lägenhetsanskaffning som uthyrning i andra hand. Lägenhetsenheten söker nu en medarbetare som ska administrera hyresavtalen och sköta hyresbetalningarna för de sociala lägenheterna. Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifter: * Registrera och administrera hyresavtal * Administrera hyresbetalningar, externt och internt * Juridisk hantering av obetalda hyror * Kontakter med hyresgäster, sociala myndigheter och fastighetsbolag * Delta i implementering av nytt fastighetssystem * Registervård och systemansvar för fastighetssystemet * Avstämning mot ekonomisystemet KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: * Erfarenhet av hyresadministration och fastighetssystem eller annat debiteringssystem * Gymnasiekompetens med ekonomisk inriktning utöver arbetslivserfarenhet * Goda kunskaper i Word och Excel * Goda kunskaper i svenska och engelska, och det är meriterande med andra språkkunskaper Du är en självgående och serviceinriktad person som har lätt för att bemöta olika människor. Du är också strukturerad, noggrann och organiserad med förmåga att prioritera. Egenskaper som flexibilitet och social kompetens är viktiga då vi är en liten enhet med fem anställda.

Sammanfattning

Liknande jobb


13 maj 2024

Ansvarstagande administratör/kontorist sökes!

13 maj 2024