Hyresadministratör

Arbetsbeskrivning

I dina arbetsuppgifter ingår: - Kontraktstolkning och beräkning av hyror - Registrering av hyresavtal och energikontrakt - Hyresdebitering/-avisering - Kundkontakt med regioner och hyresgäster ang.kontrakt, hyresavier och fakturor - Kundfakturering - Underhåll av kundregistret - Uppdatering av kundreskontran i samband med kundinbetalningar - Ansvara för kreditbevakning - Hantering av räntefakturor - Hantering av påminnelser och inkasso - Månadsavstämningar av kundreskontran, diverse bokslutsunderlag - Delta i avdelningens utvecklingsprojekt Kvalifikationer: - Lägst gymnasieekonom - Tidigare erfarenhet från liknade arbete, framförallt hyresavisering och kontraktshantering - Goda systemkunskaper avseende ekonomisystem och hyressystem, gärna från LEB och Formula - Goda kunskaper i Officepaketet - Grundläggande kunskaper i hyresjuridik är ett önskemål Vikariatet är på heltid från augusti 2010, och beräknas till minst ett år.Vi räknar med att du kan börja tidigare och gå parallellt med ordinarie befattningshavare. Placering på koncernkontoret i Göteborg.

Sammanfattning

Liknande jobb


14 juni 2024

Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

14 juni 2024