Hyresadministratör

Hyresadministratör

Arbetsbeskrivning

Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med vårt helägda dotterbolag Solnabostäder äger och förvaltar vi ca 4000 lägenheter och ca 200 lokaler i fastigheter runt om i Solna.

Stora underhållsprojekt tillsammans med vårt Projekt 1000, som är ett uppdrag att bygga 1000 nya lägenheter i Solna fram till år 2025, ger Signalisten en spännande tid i en expansiv region med stora utmaningar.

Vi behöver förstärka vår organisation med en hyresadministratör!
Arbetsbeskrivning
Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med vårt helägda dotterbolag Solnabostäder äger och förvaltar vi ca 4000 lägenheter och ca 200 lokaler i fastigheter runt om i Solna.

Stora underhållsprojekt och omfattande nyproduktion ger Signalisten en spännande tid i en expansiv region med stora utmaningar. Följ med oss på resan att utveckla Signalisten och Solna!


Vi behöver förstärka vår organisation med en hyresadministratör. I rollen ingår bland annat förmedling av lägenheter, sekunda lokaler och bilplatser, överlåtelser, lägenhetsbyten, andrahandsuthyrning, hyresavstämningar, handläggning av hyresärenden samt bosociala frågor. Du kommer även att ha en del kontakter med myndigheter. Vi söker dig som är drivande, självständig och trivs med varierande och utvecklande arbetsuppgifter. I rollen som hyresadministratör kommer du tillhöra Marknadsavdelningen och ingå i ett team på 14 personer.

Som hyresadministratör hos oss ansvarar du för uthyrningsprocessen av bostadslägenheter. Det är önskvärt om du har kunskaper och erfarenhet av hyresjuridiska frågor och grundläggande kunskaper i ekonomi.

Du är serviceinriktad och har daglig kontakt med hyresgäster.

För att lyckas i rollen behöver du skapa och upprätthålla goda relationer, arbeta metodiskt och i enighet med givna rutiner och processer.


Vem är du?
Det är en förutsättning att du har ett engagemang och intresse för juridiska frågor.
För att trivas i rollen är du målmedveten och kan på ett bra sätt planera och organisera ditt arbete även när tempot är högt, utan att tumma på kvalitén. Du är självgående och ditt arbetssätt karaktäriseras av god organisering, struktur och noggrannhet och du är bekväm med att prioritera och fatta beslut. Du slutför det som påbörjats, håller deadlines och med en positiv inställning ser du lösningar där andra kan tendera att se problem. Vidare trivs du att arbeta i en roll där du samarbetar med andra och fokuserar mot ett gemensamt mål och du tvekar inte på att komma med förbättringsförslag där du ser möjlighet till effektivisering.


Kvalifikationer
• Utbildning inom juridik eller ekonomi
• Erfarenhet av en administrativ roll, gärna inom fastighetsbranschen
• Erfarenhet av hyresfrågor och kunskaper i hyresjuridik
• Gärna tidigare erfarenhet av arbete med myndighetsutövning
• Har förståelse för ekonomi

Du får gärna ha kunskap inom:
• Vitec Fastighetssystem

Du har även goda kunskaper i Office-paketet (främst MS 365) samt erfarenhet av och är trygg med att arbeta i digitala system. Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskaper i branschengelska för fastighetsbranschen.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.



Välkommen till vår arbetsplats
Signalisten är en allmännyttig bostadsstiftelse med ca 75 anställda. Hos oss får du vara en del av ett litet företag som ger dig breda utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du vara en del av ett litet företag som ger dig breda utvecklingsmöjligheter.

Alla medarbetare får en egen utvecklingsplan för att stimulera och utmana till yrkesmässig och personlig utveckling så att vi tillsammans kan uppnå våra övergripande affärsmål. Vår värdegrund är en viktig plattform för vårt arbetssätt, vilket innebär att vi arbetar långsiktigt, är engagerade, kunniga och ansvarstagande!

Vi är otroligt stolta över våra höga resultat i medarbetarenkäten (senaste mätning 2019) som t.ex. visar att 100 % av våra medarbetare tycker att deras dagliga arbete bidrar till samhällsnyttan. Vårt medarbetarindex ligger på 91,3 % och vårt ledarskapsindex ligger på 93 %.

Vi vill att alla medarbetare ska må bra och vara friska så därför satsar vi på hälsofrämjande insatser och förmåner, såsom massage på arbetstid, regelbundna hälsoundersökningar och friskvårdsbidrag.

Balansen mellan arbete och privatliv är viktig, så vi erbjuder träning på arbetstid och ett personalstöd som ger privatrådgivning inom juridiska, ekonomiska och psykosociala frågor. För att behålla den höga trivseln anordnar vi t.ex. sociala aktiviteter, både på arbetstid och efter arbetstid, där hela organisationen har möjlighet att träffas. Det är viktigt för oss att ha roligt på jobbet!

Vårt kontor ligger i ljusa fräscha lokaler centralt i Solna med några minuters gångavstånd till Solna Centrum, T-bana, bussar och tvärbana. Vi är en rökfri arbetsplats vilket innebär att det inte är tillåtet att röka på arbetstid.

Vill du veta mer om Signalisten?
Läs mer om vår arbetsplats och vad vi kan erbjuda dig på www.signalisten.se

Tillsättning
Önskad tillsättning sker enligt överenskommelse.
Tjänsten är en tillsvidare anställning som inleds med 6 mån provanställning.

Arbetstider
Arbetstider mån-torsdagar 8.00-17.00 samt fredagar 8.00-15.00. (Första vardagen varje månad mellan sept-maj är arbetstiden förlängd till 18.30 p.g.a inflyttningar).

Ansökan
Registrera din ansökan så fort som möjligt då vi intervjuar löpande. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar på något annat sätt än via vår hemsida.

Frågor om tjänsten
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elisabeth Latosek-Kovacs, Chef Marknad Bostäder, på elisabeth.latosek-kovacs@signalisten.se

Frågor om rekryteringsprocessen
Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Tove Öjes, Rekryteringskonsult, på tove.ojes@signalisten.se

Annonsering och rekryteringsval
Observera att vi redan gjort vårt val av annonseringsforum och rekryteringsmetod, varför vi avböjer oss säljare inom dessa områden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Olivia Öhrström

Sammanfattning

Besöksadress

Skytteholmsvägen 39 A
None

Postadress

Box 1104
Solna, 17122

Liknande jobb


15 april 2024

Service och administration

Service och administration

26 januari 2024