OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du en lösningsfokuserad, strukturerad och kundfokuserad person som drivs av att ha varierade arbetsuppgifter? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta ett stort eget ansvar? Nu söker vi en hyresadministratör för konsultuppdrag till ett fastighetsbolag i Sundsvall.
Som hyresadministratör är du en stödfunktion till ekonomiavdelningen. Rollen är bred och innebär allt från klassiskt hyresadministrativt arbete till att driva ekonomiska frågor gentemot medarbetare och kunder. Rollen innebär ett nära samarbete med företagets ekonomiavdelning och är behjälplig vid budget, prognoser, verksamhetskalkyler och analyser samt bokslut.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Som hyresadministratör planerar och strukturerar du själv ditt arbete och har ett nära samarbete med kollegorna inom din avdelning. Rollen innebär att du ansvarar för hyresadministrativa arbetsuppgifter kopplat till de hyresavtal och andra överenskommelser som skrivs med våra hyresgäster. Du kommer ha mycket kontakt med hyresgäster, samt ge support till dina kollegor inom organisationen. Utöver detta utför du nedan arbetsuppgifter:
Upprättar aktuellt lägenhets- och medlemsregister
Bevakar inbetalningar och sköter kravrutiner för hyror, avgifter och övriga kundfakturor
Godkänner överlåtelseavtal vid försäljning av bostadsrätt
Bevakar och fördelar parkerings- och garageplatser
Registrerar godkända andrahandsuthyrningar
Sköter löpande redovisning
Kontering och betalning av leverantörsfakturor
Månadsavstämningar av bankkonton enligt fastställd rutin
Backup för hantering av betalfiler för leverantörsbetalningar, inbetalnings- och autogirofiler
Arbetstider
Uppdraget är på 100% och startar 5 april och pågår till 31 juli.
Arbetstid: Mån-fre 08.00-17.00
Kvalifikationer
För att lyckas i detta uppdrag är det ett krav att du har Kunskap inom området ekonomi kopplat mot bostadsrättsföreningar.
Utöver detta ser vi att du även har:
1-2 års erfarenhet inom området ekonomi kopplad till hyresadministration
Relevant utbildning inom ekonomi
Talar och skriver flytande svenska och har goda kunskaper i engelska.
Kunskaper i Excel samt goda systemkunskaper
B-körkort
Meriterande om erfarenhet bostadsrättsföreningar av 3L, Ascendo
Ansökan
Sista dag för ansökan är 2021-03-26, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Hanna Sundberg hanna.sundberg@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044