Hyresadministratör till Castor i Sundsvall

Hyresadministratör till Castor i Sundsvall

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en lösningsfokuserad, strukturerad och kundfokuserad person som gillar att ha varierade arbetsuppgifter? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta ett stort eget ansvar? Då kan det vara dig vi söker till detta långa konsultuppdrag som hyresadministratör.

Som hyresadministratör hos Förvaltnings AB Castor är du en stödfunktion till ekonomiavdelningen. Rollen är bred och innebär allt från klassiskt hyresadministrativt arbete till att driva ekonomiska frågor gentemot medarbetare och kunder. Rollen innebär ett nära samarbete med företagets ekonomiavdelning och är behjälplig vid budget, prognoser, verksamhetskalkyler och analyser samt bokslut.  

Här får du ett utvecklande uppdrag på en trivsam arbetsplats med en varm, välkomnade atmosfär och dessutom väldigt trevliga kollegor.

Välkommen med din ansökan!

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som hyresadministratör planerar och strukturerar du själv ditt arbete och har ett nära samarbete med kollegorna inom din avdelning. Rollen innebär att du ansvarar för hyresadministrativa arbetsuppgifter kopplat till de hyresavtal och andra överenskommelser som skrivs med våra hyresgäster. Du kommer ha mycket kontakt med hyresgäster, samt ge support till dina kollegor inom organisationen. 

Utöver detta utför du nedan arbetsuppgifter:
Upprättar aktuellt lägenhets- och medlemsregister
Bevakar inbetalningar och sköter kravrutiner för hyror, avgifter och övriga kundfakturor
Godkänner överlåtelseavtal vid försäljning av bostadsrätt
Bevakar och fördelar parkerings- och garageplatser
Registrerar godkända andrahandsuthyrningar
Sköter löpande redovisning 
Kontering och betalning av leverantörsfakturor
Månadsavstämningar av bankkonton enligt fastställd rutin
Backup för hantering av betalfiler för leverantörsbetalningar, inbetalnings- och autogirofiler


Arbetstider
Uppdraget är på 100%, med omgående start t.o.m. 31 maj 2023. 
Arbetstid: Mån-fre 08.00-17.00.

Kvalifikationer
För att lyckas i detta uppdrag är det ett krav att du har Kunskap inom området ekonomi samt att  du har jobbat som ekonom eller hyresadministratör.

Utöver detta ser vi att du även har:
1-2 års erfarenhet inom området ekonomi kopplad till hyresadministration
Relevant utbildning inom ekonomi
Talar och skriver flytande svenska och har goda kunskaper i engelska.
Kunskaper i Excel samt goda systemkunskaper
B-körkort


Meriterande är erfarenhet  av ekonomisystemet 3L och/eller fakturahanteringssystem Ascendo.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Sista dag för ansökan är 2022-02-02, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Ingela Gulliksson, Konsultchef, ingela.gulliksson@randstad.se

Om företaget
Castor förvaltar i huvudsak bostadsrättsföreningar men även samfällighetsföreningar, hyresfastigheter och övriga företag finns bland våra kunder. Vårt upptagningsområde sträcker sig från Luleå i norr till Norrköping i söder. Företaget har sitt säte i Sundsvall med ca 40 medarbetare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2022
  • Ansök senast: 2 februari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Ekonomiadministratör

23 augusti 2010

REKR:UPPDRAG - Ekonomiassistent

23 augusti 2010

Ekonomiassistent vid behov

23 augusti 2010