Hyresadministratör till Norrköping

Hyresadministratör till Norrköping

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du utbildad ekonom och söker ett arbete med varierande arbetsuppgifter inom ekonomi och administration? Ser du dig själv som flexibel, samarbetsvillig och nytänkande? Då kan det vara dig vi söker! För kunds räkning letar vi nu efter en hyresadministratör till Norrköping. 


Som hyresadministratör är du kontaktperson mot hyresgäster och kommunal verksamhet. Du kommer ingå i enheten ekonomi & administration där dina uppgifter bland annat handlar om kontraktsskrivning, registrering av inbetalningar, uppföljning av kostnader och intäkter med mycket mer. Läs vidare om rollens ansvarsområden nedan: 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som hyresadministratör ligger dina ansvarsområden inom: 


Kontaktperson gentemot hyresgäster och kommunal verksamhet. 
Kontraktsskrivning och uppföljning av dessa. 
Bekräftelse av uppsägningar. 
Hyresaviseringar och indexuppräkningar.
Registrering av inbetalningar och hantering av obetalda fakturor enligt kravrutin. 
Mottagning och kontering (attestering) av leverantörsfakturor inhyrda i lokaler. 
Uppföljning av kostnader på inhyrda lokaler.
Uppföljning av hyresintäkter.
Prognoser intäkts- och kostnadshyror.
Administration av parkeringsplatser.
Beräkning av interna hyror i Norrköpings kommun.
Analyser av hyror på uppdrag av kommunala verksamheter.


Arbetstider
Heltid, kontorstider. 
Uppdraget avser starta i maj, 6 månader med chans till förlängning. 

Kvalifikationer
Till rollen som hyresadministratör söker vi dig som har:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi (gymnasial påbyggnad, KY eller motsvarande)

Det är meriterande om du även har: 
Arbetslivserfarenhet av administrativa uppgifter
Erfarenhet av fastighetsbranschen
Erfarenhet av offentlig verksamhet

Som person söker vi dig som kan planera och organisera ditt arbete och följa givna instruktioner och rutiner. Du trivs att arbeta med människor och ser det som en naturlig del att leverera resultat och hög kundnöjdhet. 




För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2021-05-07, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Alice Lindell, alice.lindell@randstad.se



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 april 2021
  • Ansök senast: 7 maj 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Ekonomiadministratör

23 augusti 2010

REKR:UPPDRAG - Ekonomiassistent

23 augusti 2010

Ekonomiassistent vid behov

23 augusti 2010