Hyresadministratör/uthyrare

Arbetsbeskrivning

Amasten är ett fastighetsbolag som äger och förvaltar ca 2800 lägenheter från Skåne i söder till Ångermanland i norr. Vi äger även ett stort antal handels- och kontorsfastigheter i flera städer i Sverige. Marknadsvärdet uppgår till cirka 2,4 miljarder kronor med en uttalad ambition att utöka portföljen ytterligare under de kommande åren. I dagsläget utgörs portföljen till cirka 60 procent av bostäder. Nu har vi också utökat vårt innehav av fastigheter i Härnösand där vi idag har ca 430 lägenheter, flertal lokaler i centrum samt Prismagallerian. Bolagets ledord är bra bemötande, kunskap och engagemang.

Arbetsbeskrivning
Som uthyrare/hyresadministratör hos Amasten kommer du att vara en nyckelperson på vårt kontor i Härnösand där du tillsammans med förvaltare och fastighetsskötare driver verksamheten. Du blir våra hyresgästers primära kontaktperson avseende frågor kring hyresavtalen. Med det följer ett ansvar för att företaget erbjuder god kundservice i form av förtroendefulla och goda hyresgästkontakter, både per telefon och personliga möten. Vidare kommer du att arbeta med hyresadministrationen som inkluderar till exempel bedömning av och beslut om nya hyresgäster, administration av hyreskontrakt för bostäder, lokaler, garage och parkeringsplatser, utlämning av nycklar samt fakturahantering.

Placeringsort för tjänsten: Härnösand

Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar 6 månaders provanställning.


Vem är du?
Vi söker dig som har lägst gymnasieexamen och erfarenhet av att arbeta med service och kundkontakter. Har du kunskap om den lokala bostadsmarknaden och uthyrning av bostäder är det ett stort plus. Du är en skicklig administratör som har ett öga för detaljer och vill bidra till att utveckla arbetssätt och rutiner.
Som person är du social, pigg och alert. Du har ett brinnande intresse för att alltid ge förstklassig service gentemot såväl kunder som kollegor samtidigt som du inte gör avsteg från bolagets uthyrningspolicy. Du har en förmåga att alltid leverera ett arbete med mycket hög kvalitet och noggrannhet. Vidare är du prestigelös, lösningsorienterad, har förmågan att arbeta självständigt.


Vad kan vi erbjuda dig?
Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, vi utvecklas dagligen som individer och som organisation. Vi kommer att kunna erbjuda dig ett stimulerande, roligt och flexibelt arbete där du i ett arbetslag med fastighetsskötare och uthyrare kommer att få vara delaktig i dagliga beslut som rör olika fastigheter.

Kontaktperson
Vi samarbetar med Experis AB. Har du frågor är du välkommen att ringa Karin Frisendahl på telefon 070-377 45 46. E-post karin.frisendahl@se.experis.com. Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför skicka in din ansökan så snart som möjligt. Du ansöker via länken ovan senast den 13 november.

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Rocafort Svensson

Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 27 oktober 2016

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


20 juni 2023