Hyresdebiterare till vår kund i fastighetsbranschen

Hyresdebiterare till vår kund i fastighetsbranschen

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
I rollen som Hyresdebiterare ingår man i en arbetsgrupp där alla tillsammans ansvarar för att de hyror som inte inkommit i tid kommer in och/eller skickas till inkassobolag för vidare hantering. Man arbetar vräkningsförebyggande och aktivt för att hjälpa hyresgästerna att betala sin hyra eller får hjälp på bästa sätt. Man arbetar även med att fatta beslut gällande anstånd, vidare inkassoåtgärd, avbetalningsplan, uppsägning av hyreskontrakt och vräkning. I rollen har man mycket kontakter med hyresgäster, distriktspersonal, inkassobolag, myndigheter och socialtjänst via telefon och mejl.

I arbetsuppgifterna ingår följande:

Bedömningar avseende:

• Avbetalningsplaner
• Betalningsföreläggande
• Uppsägning
• Avhysning
• Anstånd
• Bedömning och utskick av varningsbrev angående upprepat sena betalningar

Administration

• Kravhantering av hyresgästers obetalda fakturor 
• Utskick av påminnelser till hyresgäster
• Filöverföringar till inkassobolag
• Manuell registrering av autogiro 
• Arkivering av autogiroansökningar, osäkra fordringar, debiteringsunderlag, hyresreduceringar 
• Upprättande och kontroll av avbetalningsplaner
• Upprätta bokföringsunderlag
• Återbetalning och utredning av felinbetalningar
• Korrigering av olika typer av hyrestillägg/avdrag 
• Upprättande av osäkra hyresfordringar varje månad innan bokslut inklusive avskrivningar
• Kommunikation med inkassobolag i deras portal gällande inkassoärenden och vidare åtgärd
• Utreda och kontakta dödsbon där det finns en skuld

Kundkontakter

• Telefontid kl 8.00-11.00
• Mejlhantering i hyresdebiteringens gemensamma inkorg och egen mejl

 

Rollen kan även innebära att medverka i olika projekt gällande utveckling av arbetssätt, rutiner och datasystem. Det kan förekomma kundbesök i vissa särskilda fall, oftast tillsammans med socialtjänsten. Du kommer även att bistå med råd och stöd till distriktspersonal.

Tjänsten som hyresdebiterare är ett konsultuppdrag på sex månader, med chans till förlängning med start omgående.

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, sociologi, juridik eller liknande. Erfarenhet av inkasso- eller fastighetsbranschen är meriterande. Vår kund arbetar idag i Fast2 och kunskap om systemet är ett stort plus.

Tjänsten ställer krav på mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. 

Vidare ser vi att du är noggrann och strukturerad, samt en lyhörd och flexibel person som fungerar bra i ett litet team. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Evelina Hjortskog via Evelina.Hjortskog@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 februari 2025
  • Ansök senast: 14 mars 2025

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Inkassohandläggare

13 april 2010

Collector / Kundtjänst på bank

10 maj 2010

KRAVHANDLÄGGARE/COLLECTOR

19 juli 2010

13 augusti 2010