Hyresjuridisk handläggare

Hyresjuridisk handläggare

Arbetsbeskrivning

Detta erbjuder vi dig:
På Bostaden får du jobba tillsammans med engagerade och drivna kollegor som strävar efter att hela tiden utvecklas och nå resultat. Vi går en spännande och föränderlig framtid till mötes där vi vill tänka nytt och kreativt. Vi erbjuder dig goda förmåner samt en inspirerande och satsande arbetsplats.
Nu söker vi en hyresjuridisk handläggare till vårt team i back Office som ska vara sakkunnig inom hyresjuridiska frågor på Bostaden.

Arbetsbeskrivning:
I tjänsten som hyresjuridisk handläggare ansvarar du för hantering av olovlig andrahandsuthyrning och studentprövningar, inkluderas också att arbeta systematiskt och förebyggande med dessa frågor. I rollen ingår även att vara internt stöd i hyresfrågor samt representera Bostaden i hyresnämnden.
Du kommer att vara rådgivare och utbilda i störningsärenden, hantera ansökningar inom andrahandsuthyrning samt utveckla och förbättra arbetssätt och processer inom området. En viktig del av ditt arbete handlar också om att bidra med att ta fram underlag, formulera och svara på hyresjuridiska frågor från media.
Du kommer att ha ett nära samarbete med Bostadens kvartersvärdar och områdeschefer.

Kompetensprofil
Du bör ha juristexamen eller liknande. Vi kan tänka oss att du är nyutexaminerad jurist alternativt att du erhållit kunskapen på annat sätt till exempel via fördjupade kurser eller i arbetslivet via juridiskt arbete.
Du behöver också ha en mycket god kommunikativ förmåga både skriftligt och muntligt. Goda kunskaper i engelska är ett krav. Är du dessutom mediatränad så ser vi det som en fördel.

Personliga egenskaper
Tjänsten ställer höga krav på dina personliga egenskaper. För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du är drivande, strukturerad och tycker om att arbeta självständigt. Men vi ser även att du har lätt för att samarbeta med andra samt har god kommunikativ förmåga. Du ska gilla att jobba på ett utvecklings- och lösningsorienterat sätt samt vara systematisk och van att hantera stressiga situationer.

Är du intresserad?
Vi strävar efter en bred och blandad personalgrupp när det gäller kön, ålder och etnisk bakgrund. Lön efter överenskommelse.
Vi erbjuder tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Normalt tillämpar vi provanställning.
Välkommen att söka jobbet senast den 10 augusti.


Eftersom vi inför rekryteringsarbetet har tagit ställning till rekryteringskanaler vill vi inte att mediesäljare, rekryteringssajter och liknande kontaktar oss.


För mer information kontakta gärna någon av oss:
Helena Teglund, kundcenterchef, 070-175 96 02
Malin Höber, HR-specialist, 090-17 76 41
Urban Holmberg, Unionen, 090-17 75 58


Om Bostaden:
AB Bostaden vill erbjuda det bästa boendet i Umeåregionen, med långsiktig hållbarhet för människor, ekonomi och miljö. Vi är ett allmännyttigt bostadsföretag och den största uthyraren av lägenheter, och studentbostäder i regionen. För närvarande är vi 185 medarbetare, som förvaltar cirka 15 000 lägenheter. Våra fyra kärnvärden: öppenhet, omtanke, affärsmässighet och alla människors lika värde, genomsyrar hela verksamheten och utgör en grund för hur vi agerar. Vi strävar efter att hyresgäster och medarbetare ska känna stolthet, trygghet och gemenskap hos oss.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB BOSTADEN I UMEÅ UMEÅ
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juli 2022
  • Ansök senast: 10 augusti 2022

Postadress

ÖSTRA KYRKOGATAN 2
UMEÅ, 90106

Liknande jobb


29 april 2024

28 mars 2024

19 mars 2024

Jurist

Jurist

6 oktober 2023