Immigration and relocation coordinator

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en organisation med möjlighet till internationella kontakter?

Vid anställning hos Alfa Quality Moving & Relocation blir du en viktig kugge i vår fortsatta utveckling av vår verksamhet inom områdena flytt, relocation och mobility på den globala marknaden. Vi utför tjänster med fokus på kvalitet, omtanke och långsiktighet. Vår vilja är att våra tjänster ska bidra till en ekologisk hållbar utveckling.

Du kommer vara en del av en grupp av 140 medarbetare i en internationell verksamhet och i Sverige är vi idag 10 medarbetare som tillsammans arbetar med relocation. Våra kontor finns i Stockholm, Göteborg, Malmö och Jönköping. Vi har även filialer i Danmark, Finland och Norge.

Alfa Quality Moving & Relocation grundades 1995 och 2013 omsatte vi 378 miljoner. För mer information besök vår hemsida www.alfamoving.com

Vi expanderar inom vårt relocationsegment och söker nu till vårt Stockholms-kontor en Immigration & relocation coordinator.

Känner du att just du är en koordinator ända ut i fingerspetsarna? Har du en tvärkulturell förståelse och kan tänka dig en anställning i ett internationellt företag. Då kan du vara den vi söker.

Arbetsuppgifter

Som immigration coordinator blir du en del av vårt koordineringsteam. Här startas ett relocationuppdrag och ditt arbete består av uppgifter som har att göra med vår service inför immigration, samt flytt och relocation på en global nivå.

Du kommer att hantera och behandla immigrationsärenden och vara första kontakt för kunden som ska flytta till och arbeta i Sverige. Du kommer att koordinera olika frågeställningar via epost eller telefon samtidigt som det är viktigt att du är proaktiv med att kontakta kunden för att starta immigrationsprocessen så fort som möjligt med handlingar som ska skickas vidare till Migrationsverket.

Din bakgrund

Det är viktigt att du verkligen kan leva upp till uttrycket koordinator. Du ska vara utåtriktad, strukturerad och tycka om att ha mycket att göra. Du kan ha en bakgrund från relocation, HR/global mobility eller som PA-administratör, men du kan också vara en nyutexaminerad akademiker. Erfarenhet från arbete med utlänningsservice är en merit. Det är en fördel, men inte ett krav, att du själv bott utomlands. Du talar och skriver svenska och engelska och har lätt för att lära nya IT-system.

- Du har lätt för att sätta dig in i regler och följa rutiner
- Du är snabb men ändå noggrann
- Du har ett stort ordningssinne och arbetar mycket strukturerat
- Du har en mångkulturell förståelse

Att vara flexibel och teamplayer är viktiga egenskaper för oss. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Sammanfattning

Besöksadress

LINNÉGATAN 89
STOCKHOLM

Postadress

LINNÉGATAN 89
STOCKHOLM, 11523

Liknande jobb

Systemanalytiker SAP-kompetens HR-sektionen

20 augusti 2010

24 mars 2010

Personalspecialist

9 mars 2010