Implementationskonsult lönesystem till Aditro Consulting

Arbetsbeskrivning

Level Recruitment

Företaget
Aditro är ett ledande tjänsteföretag inom HR-, löne- och ekonomiförvaltning. Med våra lösningar stöttar vi våra kunder i utvecklingen och driften av sina processer för att skapa en enklare jobbvardag.

Tusentals kunder både inom den privata och den offentliga sektorn litar på vårt innovativa och omfattande utbud. Våra kunder betjänas av över 1 300 skickliga Aditro-proffs i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Estland. Efter ett halvt sekel av nordiskt ledarskap med lösningar inom personal- och ekonomiförvaltning har vi på Aditro den breda kunskapen och erfarenheten som krävs för att hjälpa dig förenkla din jobbvardag så att du kan koncentrera dig på din kärnverksamhet. Besök www.aditro.se

Arbetsuppgifter och tjänsten
Som konsult på Aditro ansvarar du för implementationer och införanden av lönesystem hos välkända privata bolag på den svenska och nordiska marknaden. I ditt ansvar ingår att på ett effektivt sätt säkerställa att kunduppdragen genomförs inom budgetramar och tidplaner samt att hela genomförandet håller hög kvalitet. Som konsult på Aditro erbjuds du en flexibel och utmanande roll med stor variation där din möjlighet att förbättra och effektivisera kundens löneprocess är stor. Du arbetar i en kundnära roll i en miljö där egna initiativ och idéer uppskattas och uppmuntras.

Arbetsuppgifter
I rollen som konsult deltar du i och genomför projekt och aktiviteter inom löneområdet, framförallt implementationer och införanden av Aditros webbaserade lönesystem, Personec L. Du deltar i planeringen av kunduppdragen och har även en aktiv roll under försäljningsfasen där du ger support till sälj inför och under kundmöten genom att exempelvis demonstrera olika lösningar för kund.

För att säkra kvalitet och effektivitet i Aditros leveranser är det viktigt att du som konsult snabbt kan sätta dig in i och förstå hur kundens löneprocesser och system är uppbyggda för att därigenom kunna påvisa effektiviserings- och förbättringsmöjligheter. Tillsammans med projektledare och teknisk personal på Aditro jobbar du aktivt med behovsanalys, uppsättning, integrationsarbete, problemlösning, utbildning och överlämning.

Till största delen arbetar du gentemot privata företag inom Sverige men i vissa förekommande fall kommer du även att arbeta över landsgränsen till de övriga Nordiska länderna.


Erfarenhet, utbildning och person
Vi söker dig med gedigen erfarenhet av löneprocessen som har kunskap samt intresse för lönesystem samt IT. Erfarenhet från liknande konsultverksamhet, projektledning, samt lönesystemet Personec L är särskilt meriterande.

Du är en kommunikativ person som trivs i utåtriktade och kundnära roller. Vi söker dig som är lyhörd och analytiskt lagd med förståelse för kundens behov av processer och system. Du är strukturerad, trivs med att arbeta i team och har goda kunskaper i svenska och engelska.

Låter det intressant?

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Aditro med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta Jacob Linusson på 08-120 50 424. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jacob Linusson
08-120 50 424
Jessica Fogelsjöö
08-120 50 425
Amelie Löjdahl

Amelie Löjdahl
08-120 50 428
Xylem Inc
+468 475 64 54

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Level Recruitment
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 15 april 2013

Besöksadress

Skeppsbron 26, Stockholm
None

Postadress

Skeppsbron 26
Stockholm, 11130

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024