Inbound Planner - INTERSPORT

Arbetsbeskrivning

Till avdelningen Supply Chain söker vi nu en Inbound Planner för ett semestervikariat. För dig som är redo att ge allt – välkommen till oss!

Är du en strukturerad och kostnadsmedveten teamspelare som älskar försäljning? Då hör du hemma hos oss på INTERSPORT- världens största sportkedja! Vår framgång bygger på kunskap, passion, inspiration och ett personligt engagemang hos alla – från våra drygt 100 butiker runt om i Sverige till vårt Servicekontor i Göteborg.

Vi erbjuder dig ett brett och utmanande jobb som är lika roligt som att köra puckelpist, spela fotboll eller vilken sport som helst du kommer i kontakt med här på INTERSPORT!

Avdelningen

På avdelningen Supply Chain arbetar vi målinriktat för att skapa en så effektiv och kostnadsmedveten logistik som möjligt. För att skapa effektivitet och lönsamhet arbetar vi med analys, processförbättring och kontinuerlig uppföljning.

Det här innebär rollen

Ditt huvuduppdrag som Inbound Planner handlar om att hantera och ansvara för leveransflödet till centrallagret. Du kommer arbeta tillsammans med ett kompentent team mot att optimera inleveransflödet.

Som Inbound Planner jobbar du med arbetsuppgifter som berör importhantering och bakomvarande flödesprocesser innan godset når centrallagret, dvs. hela flödet från leverantör tills att det är inlevererat på centrallagret.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Kontakt med externa parter såsom centrallager, leverantörer, agenter, speditörer/transportörer, tullverket samt bank.
• Hanterar och administrerar leveransaviseringar och informerar centrallagret om ankommande gods
• Leveransbevakning
• Upprätthålla rätt information i affärssystemet MS Dynamics AX.
• Kontroll och godkännande av dokumentunderlag.

Placering: Servicekontoret i Mölndal
Tjänsten är ett semestervikariat på 100% under vecka 25-33.

Vad vi förväntar oss av dig

Du som söker har en pågående eller avslutad utbildning inom relevant område såsom logistik eller ekonomi. Det är meriterande att tidigare ha arbetat med liknande arbetsuppgifter samt att ha erfarenhet och kunskap inom tullhantering. Självklart har du också god kunskap i Officepaketet!

Till den här rollen söker vi dig med rätt attityd, driv och viljan att lära. Du är noggrann och strukturerad med god förmåga att prioritera och planera ditt arbete självständigt utifrån uppsatta mål. Vi letar efter en resultatdriven och serviceinriktad lagspelare som har lätt för att samarbeta, både internt och externt. Du har även en god förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Som person är du flexibel och förändringsbenägen, du drivs av att hitta lösningar på problem och se nya möjligheter.

Din ansökan
Vill du bli en av oss? Ansök redan idag! I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev.

Urval sker löpande, så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!

INTERSPORT är världens största sportkedja och omsätter över 11 miljarder euro genom fler än 5500 butiker i 44 länder. I Sverige har vi ett brett butiksnätverk med runt 100 butiker samt e-handel där våra duktiga medarbetare hjälper våra kunder med sportutrustning som inspirerar till hälsa och träningsglädje. INTERSPORTs filosofi är enkel. Ju mer människor gillar att vara aktiva, ju aktivare är de. Vi hjälper dem att förhöja den upplevelsen genom vår kunskap och bra produkter. Oavsett nivå erbjuder vi riktig sport för alla. Och genom vår passion för sport inspirerar vi till ett aktivt liv.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: INTERSPORT AB Servicekontoret
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2021
  • Ansök senast: 29 maj 2021

Liknande jobb


8 maj 2024

Logistikspecialist till gasturbintillverkare

Logistikspecialist till gasturbintillverkare

8 maj 2024

Lagerlogistiker till MediCarrier

Lagerlogistiker till MediCarrier

7 maj 2024