Incident Analyst

Incident Analyst

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och forma Sveriges digitala framtid i en inspirerande miljö? Är du tekniskt intresserad och trivs med att arbeta lösningsorienterat? Då kan det här vara rätt tjänst för dig!
Vad rollen innebär:
I rollen som Incident Analyst hos oss på Customer Incident Support kommer du ansvara för att ge support till Tele2s kunder på 2nd line-nivå inom flera olika varumärken och lösa djupare tekniska och administrativa frågor. Du hanterar svårare problem inom bredband, TV, fast telefoni och mobiltelefoni och avhjälper felanmälningar från vår tekniska support på Kundservice. I arbetet ingår även att prioritera ärenden på korrekt sätt. Ytterligare ansvarsområden som är inkluderade i rollen är:
Ge feedback avseende processer och arbetssätt till andra avdelningar i syfte att utveckla verksamheten.
Analysera och avgöra vilka felanmälningar som ska eskaleras vidare i organisationen eller till extern part.
Aktivt jobba för att Tele2s leveranskvalitet är god och att kunderna är nöjda.


Vad vi söker efter:
För att bli framgångsrik i rollen som Incident Analyst tror vi att du har goda kunskaper inom teknik och är en god kommunikatör med stort kundfokus. Vi ser gärna att du har en hög analytisk förmåga och kan hantera flera komplexa ärenden. Du räds inte åt att fatta snabba och korrekta beslut under ett högt arbetstempo.
Vidare tror vi att:
Du har några års arbetslivserfarenhet inom Kundservicearbete, varpå kunskap inom teknisk support eller 2nd line-arbete är meriterande.
Du har en god förståelse för arbetsprocesser, rutiner och teknik och bidrar aktivt till att utveckla dem för att höja kvalitén för Tele2s kunder.
Du har god datorvana och är duktig på att hantera många system samtidigt under ett högt arbetstempo.
Du är bekväm med att jobba självständigt, men även bidra till gruppen och dess sammanhållning.
Du hanterar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift.



Tele2 erbjuder dig:
Hos oss kommer du att få en intressant och givande arbetsmiljö där prioritet på work life balance och utveckling står i fokus. Vi arbetar aktivt för en mångfald och inkludering och för den här rollen ser vi gärna kvinnliga sökanden i vår strävan att uppnå jämlikhet.
Tjänsten är placerad i Sundsvall med schemalagd arbetstid, med kvälls- och helgbemanning.
Vill du bli en av oss? Välkommen med din ansökan senast den 28/8. Urval och intervjuer kommer att ske efter sommaren.
Om du har några frågor kring rollen är du välkommen att kontakta rekryterande chefer Fredrik Fischer, Peter Lundgren eller Caroline Roginder på fredrik.fischer@tele2.com, peter.lundgren2@tele2.com eller caroline.roginder@tele2.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryterare Peder Kargl
08-56264000
Rekrytering Peder Kargl
08-56264000 070-4541521
Ana Lithander

Angelica Ek

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tele2 Sverige AB KISTA
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juli 2022
  • Ansök senast: 28 augusti 2022

Besöksadress

Borgarfjordsgatan 16
Stockholm

Postadress

BOX 62
KISTA, 16494

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024