Incident Manager

Arbetsbeskrivning

[ Har du erfarenhet av ledarskap och tycker om att arbeta med och att utveckla människor?Har du erfarenhet av att förbättra/utveckla processer och att arbeta i en Service Desk?Fujitsu Services söker en ITIL Incident Manager till vår Service Desk på Lidingö Som Incident Manager enligt ITIL, vill vi att du skall fungera som coach för våra medarbetare och säkerställa att de har lämplig teknisk kunskapsnivå samt en god kommunikativ förmåga i den dagliga kontakten med kunden.Du skall även underhålla och förbättra Incident Management processen samt ansvara för att vi håller vår avtalade SLA, det vill säga den servicenivå, som har avtalats med kunden.Uppgifterna för teamet består av att hantera användarfrågor och felanmälningar från vår kund.[ För att lyckas i denna tjänst måste du ha goda ledaregenskaper, vara mycket kommunikativ och tycka om problemlösning.Förutom att besitta en god organisationsförmåga behöver du vara stresstålig.Ett stort plus är givetvis erfarenhet av arbete i en Service Desk.Självklart behärskar du svenska och engelska både i både tal och skrift.Vi ser gärna att du behärskar även ytterligare språk.Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, rekrytering sker löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fujitsu Services AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 15 september 2008
  • Ansök senast: 15 oktober 2008

Liknande jobb


Frontend administratör

Frontend administratör

6 maj 2024