Incident Manager

Arbetsbeskrivning

Till vår kund söker vi en Incident Manager. Det team du kommer att arbeta inom har till uppgift att ansvara för drift och support av kundens IT-miljöer samt de processer och verktyg som ska kvalitetssäkra och effektivisera IT-driften. Gruppen Customer Support ansvarar för den dagliga supporten av kundens IT-produkter och de tillhörande tjänster som sedan levereras vidare internt. Som Incident Managers ansvarar du för att eskalera och koordinera pågående incidenter samt driva kundens incidentarbete framåt. Arbetsuppgifter: Tjänsten innebär att du, som en i Incident Management-teamet, koordinerar och leder det dagliga incidentarbetet. Detta innebär koordinering av större IT-störningar; informationsspridning, task force-arbete, eskalering av incidenter samt att vara ett bollplank både kundens kundstöd och övriga organisationen gällande hantering av incidenter. Du leder även den dagliga uppföljningen av status för kundens IT-driftsmiljö samt samordnar den globala incidenthanteringen på samtliga olika driftsorter. Arbetet är ständigt växlande, och för rätt profil finns stora möjligheter till personlig utveckling samt ett brett kontaktnät inom hela koncernen. Arbetet innebär dagliga kontakter med kollegor i samma roll på kundens olika siter världen över. Då kunden alltid (24/7/365) måste agera på allvarliga incidenter innebär arbetet schemalagd beredskap. Din Profil: Incident Manager är en roll som arbetar operativt med att avställa incidenter. För att lyckas krävs det att du trivs med ett högt tempo, att snabbt kunna överblicka tekniska problem och att du trivs i kontakten med många olika roller inom företaget. Du kommer att arbeta med att eskalera ärenden, vilket kräver en förståelse för kundens situation och vikten av kommunikation i olika former. Kunden är i detta fall användare av IT på hela bolaget. Praktisk problemlösning och visst ?detektivarbete? ingår också i rollen, vilket gör det till en fördel att vara analytiskt lagd. Vi ser gärna att du har minst ett par års erfarenhet som Incident Manager och ett grundläggande tekniskt intresse. Eftersom du kommer att arbeta globalt är god engelska i tal och skrift en förutsättning. Som person är du serviceinriktad, stimuleras av att hjälpa andra människor och du har lätt för att sätta dig in i nya problem. För att du ska trivas i gruppen tror vi att du också är en utåtriktad och positiv person som uppskattar värdet av ett gott samarbete. Startdatum: Snarast Längd: Tillsvidareanställning Plats: Stockholm Arbetstid: Heltid Språk: Svenska samt engelska

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna-Karin Cederholm-Wik

Anna Ålander
08 50 60 55 34
Karoline Erixon
08-50605573
Radin Golrokh

Johanna Wahlberg
0850605573
Rekryteringskonsult Cecilia Sjölin
0707357933 0736-735575
Jeanette Rumenius
0704978936
Rekryteringskonsult Henrietta Johansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: eWork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 6 december 2010
  • Ansök senast: 5 januari 2011

Besöksadress

Klarabergsgatan 60
STOCKHOLM

Postadress

Klarabergsgatan 60, 1 tr
Stockholm, 11121

Liknande jobb


Byggtekniker till Skåne

Byggtekniker till Skåne

17 april 2024

16 april 2024

15 april 2024