Incident Manager

Incident Manager

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Incident Manager med utvecklarbakgrund till ett uppdrag hos vår kund i Stockholm.
Du kommer att hantera inkommande Incidenter och ärenden samt undersöka, distribuera, prioritera och sätta planer tillsammans med teamet. Du kommer att övervaka pågående Incidenter och följa upp de aktiviteter som utförs för att se till att användarna får korrekt information och återkoppling. Detta innebär dagligt samarbete med såväl medarbetare i teamet som med olika intressenter i ett omfattande globalt nätverk.
För att lyckas i den här rollen är du engagerad, öppen och har ett verkligt intresse för problemlösning. Du tycker om samordning och kommunikation på olika nivåer och att arbeta tillsammans med människor i en dynamisk miljö. Du har också ett starkt intresse av att lära känna och förstå kundens verksamhet och behov.
För att klara av rollen på bästa sätt bör du ha några års erfarenhet av systemutveckling och erfarenhet av att arbeta som Incidentkoordinator eller Teamledare inom support. Vi söker dig som talar och skriver flytande svenska och engelska samt har erfarenhet av moderna produktivitetsverktyg inklusive G-suite, Slack, Jira. Du har även erfarenhet av övervaknings- och analysverktyg som Splunk och Datadog samt av felsökning i Unix-baserade system.
Rollen innebär beredskapsarbete enligt schema samt arbete vissa helger och helgdagar.
Kompetenskrav:- Utvecklarbakgrund - Att ta ägande och driva komplexa problem - Erfarenhet av att leda retrospektiva möten och driva rotorsaksanalyser - Flytande engelska och svenska i tal och skrift - Erfarenhet av Agile/SCRUM - Erfarenhet av övervaknings- och analysverktyg som Splunk och Datadog - Erfaren av moderna produktivitetsverktyg inklusive G-suite, Slack, Jira - God kunskap om nätverk och molnbaserade lösningar
- Goda kunskaper av felsökning i Unix-baserade system

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund. Start omgående.

Om Quest Consulting

Quest Consulting är ett auktoriserad konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 oktober 2020
  • Ansök senast: 18 oktober 2020

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


29 september 2023

Change manager IT-avdelningen, Stockholm

Change manager IT-avdelningen, Stockholm

28 september 2023

27 september 2023

27 september 2023