Incident Manager

Incident Manager

Arbetsbeskrivning

Vill du bidra till 100 % spelglädje genom att vara en viktig kugge i att vår drömmaskin fungerar och att vi hela tiden gör varandra bättre? Då är du kanske vår nästa Incident Manager!

Vad kommer du att göra?

I vårt nybildade Technical Operations Center [TOC] ansvarar vi för den operativa driften, observability, deployment och test och där du som en av fyra Incident Managers i Incident Response-teamet ansvarar för att leda och förbättra incidentarbetet och processen inom hela Svenska Spel-koncernen.

I rollen som Incident Manager ingår tekniskt produktägarskap för ett av tre team inom Tooling (Deployment, Observability eller Test). Tooling är möjliggörare för resterande utvecklingsteam genom att ta fram verktyg för ökad genomförandekraft och proaktivitetsförmåga.

Som Incident manager kommer du att ingå i en beredskapskedja där du var fjärde vecka är on call dygnets alla timmar. Incidentteamet arbetar tätt med vår krisledning och IT-säkerhetsavdelning för att ständigt förbättra vår kontinuitetsplan genom övning och utbildning.

När en incident är löst följer vi upp den med retrospektiva möten för att identifiera rotorsak och där stöttar du teamen att kontinuerligt hitta sätt och följa upp att kundupplevelsen blir bättre. Förbättringsaktiviteter kommer bland annat landa i Tooling teamen varav vi är övertygade om att kombinationen Incident Manager och produktägarskap är optimal!

I produktägarskapet ingår ansvaret för teamets leverans. Du beslutar, beskriver och prioriterar backlogen samt agerar point of contact för teamets samarbeten med interna stakeholders och externa parter. Du prioriterar rätt saker i rätt tid för att maximera affärs- och kundvärde genom möjliggörande och modern teknik.

Är du den som kommer att göra det?

Vi söker dig som är en nyfiken, modig och inspirerande ledare som är bra på att utveckla nära relationer med både ditt team och andra interna och externa partners.

Vi vill att du är van att jobba agilt och i organisationer med löpande värdeleveranser. Du gillar att jobba med förbättringsarbete och testar gärna nya vägar för att göra oss bättre. Du leder arbetet genom engagemang, delaktighet och transparens och skapar förutsättningar för dina kollegor att lyckas.

Du är en förebild genom att du visar stolthet för hela vår affär genom ord och handling och du tvekar inte att ta tag i degar innan de hunnit surna. För att nå resultat är du tydlig med mål och förväntningar där fokus ligger på prestation och utveckling. Du ger dina kollegor användbar feedback och använder själv feedback för att utvecklas.

För att du ska passa i rollen behöver du ha en god teknisk förståelse samt ett genuint intresse för teknik och erfarenhet av mjukvaruutveckling. Du arbetar strukturerat när det hettar till, utreder rotorsaker och drar lärdomar tillsammans med dina kollegor för att bli mer proaktiv.

Utöver ovanstående sitter du på följande erfarenheter och kompetenser

- Erfarenhet av att leda och jobba med incidenter i en större organisation
- Eftergymnasial teknisk utbildning eller motsvarande yrkeserfarenhet
- Grundläggande ledarskapsutbildningar
- God kunskap i svenska och engelska i både tal och skrift


Det är meriterande om din erfarenhet är från spelbranschen eller liknande verksamhet så som media, fintech el. dyl.

Om Tech på Svenska Spel

På Svenska Spel hanterar vi 10 000 000 transaktioner varje dag, året runt och på sex dagar har vi hanterat samma transaktionsvolym som den största pengaöverföringsappen gör på en månad. Varje dag utvecklar, driftar och supportar vi ett av världens mest avancerade spelsystem, vi är med andra ord ett techbolag som sysslar med spel - inte tvärtom. Och som ett techbolag som sysslar med spel kommer ett ansvar, både för folks drömmar och spänning, men även för deras spelande. Det är också därför du kommer märka att vårt spelansvarsarbete genomsyrar hela företaget från första dagen du börjar jobba hos oss.

Vi är Svenska Spel

Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället.

Är du nyfiken på våra förmåner? Då hittar du dem här:
https://career.svenskaspel.se/pages/formaner

Ansökan och kontaktuppgifter
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på något av våra kontor i Solna eller Visby. Det finns möjlighet till flexibelt distansarbete men på grund av rollens ansvarsområden och utformning där man kan behöva komma in till kontoret med kort varsel är det fördelaktigt om man bor i närheten av Solna eller Visby.

Vi utför intervjuer och urval löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

För frågor om tjänsten, kontakta Mattias Nyman, Technical Project Manager mattias.nyman@svenskaspel.se

För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Team Talent Acquisition på teamta@svenskaspel.se

LI-HYBRID

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Catrine Snis
08-50895453

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska Spel
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 mars 2022
  • Ansök senast: 15 september 2022

Besöksadress

Norra Hansegatan 17
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


6 september 2023

6 september 2023

6 september 2023

6 september 2023