Indoor Sales Service

Indoor Sales Service

Arbetsbeskrivning

Innesäljare, Kundvårdsteamet ASSA ABLOY Entrance Systems

Vi söker nu innesäljare till vårt Kundvårdsteam!
Tjänsten innebär att via telefon proaktivt kontakta, kundvårda, marknadsföra och sälja företagets produkt och servicesortiment mot våra befintliga kunder. Ditt mål är att skapa tillväxt, nöjda kunder samt ökad kvalité på kunddata.
ASSA ABLOY Entrance Systems är på en resa full av potential och möjligheter.
En resa där engagerade och passionerade medarbetare är med och förändrar branschen, revolutionerar verksamheten och omdefinierar framtiden.
Innovation och hållbarhet är kärnan när vi utvecklar och levererar våra toppmoderna automatiserade port och dockningslösningar och tillsammans förenas i våra tre kärnvärden:
Empowerment – We have trust in people
Innovation – We have the courage to change
Integrity – We stand up for what’s right


Dina arbetsuppgifter:
Huvuduppgiften är att kontakta, marknadsföra och sälja företagets produkt och servicesortiment mot befintlig kundbas samt utöva kundvård i enlighet med projektets uppsatta mål.
Det innebär proaktiv bearbetning och lyhördhet mot företagets befintliga avtalskunder via telefon och andra digitala kontaktvägar. I rollen ansvarar du för att utifrån kundens unika behov presentera rätt lösningar, skapa offerter och ta avslut på affärer. I rollen har du också ansvar att säkerställa att kunddata löpande uppdateras i företagets säljstödsystem. Som innesäljare ingår du i ett projektbaserat säljteam som samarbetar med övriga organisationen.

Vem är du?
Vi tror att du har mycket god kompetens inom försäljning via telefon med förmåga att effektivt identifiera affärsmöjligheter och ta avslut.
Du har en mycket god känsla för kundvård och egen handlingskraft att återkoppla på utestående kundbehov. För dig är service och försäljning samma sak.
Som person är du en lyhörd, strukturerad, modig, driven lagspelare som motiveras av högt tempo och agila arbetssätt. Du har lätt för att arbeta i olika ERP samt CRM system och har ett intresse samt förståelse för tekniska lösningar.
För att lyckas i rollen krävs det att du har mycket god kommunikationsförmåga och relationshantering på distans.

Dina ansvarsområden:
Bearbetning av definierad kundplattform med en förväntad samtalsvolym utifrån uppsatta mål.
Arbeta med kundvård och skapa samt följa upp offerter.
Samarbeta med teamledare för att effektivt nå resultat på de leads och affärer som du skapar.


Krav:
Utbildning:
Minst 3 årig gymnasieutbildning

Språk:
Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Goda kunskaper i engelska i tal och skrift

Datorkunskap:
MS Office
CRM-system
ERP-system

Erfarenhet:
Minst 2-3 års erfarenhet av liknande position
Dokumenterad telefonsäljarfarenhet med goda resultat
Erfarenhet av B2B marknad

Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett händelserikt uppdrag på ett framgångsrikt företag!
Vi arbetar i en föränderlig bransch och är ständigt på tårna. Kundvårdsteamet arbetar på ett agilt vis. Där lösningar och ständiga förbättringar har högt fokus. Vi har roligt tillsammans och teamet stöttas av ett närvarande ledarskap med fokus på kompetens, coachning, resultat och teamsammanhållning. Givetvis får du en utbildning när du börjar hos oss som innefattar både teori och praktik.

Vill du vara kundvårdteamets röst utåt?

Välkommen med din ansökan redan idag!
För frågor gällande tjänsten kontakta Frida Sand – Engman, 010-4748251

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Hallberg

Sammanfattning

Besöksadress

Redegatan 7
None

Postadress

Redegatan 7
Göteborg, 42605

Liknande jobb


Tjäna 50 000 SEK/M

Tjäna 50 000 SEK/M

23 maj 2024

Tjäna 50 000 SEK/M

Tjäna 50 000 SEK/M

23 maj 2024

23 maj 2024

23 maj 2024