Inera söker nu en tjänsteansvarig för NPÖ - Nationell Patientöversikt

Inera söker nu en tjänsteansvarig för NPÖ - Nationell Patientöversikt

Arbetsbeskrivning

Vill du komma till jobbet och känna att du är en del av något stort? Där du jobbar med intressanta uppdrag, har bra kollegor och möjlighet att påverka din arbetsdag?

Inera är en kunskapsintensiv organisation som alltid är på väg in i framtiden! Vårt uppdrag är att ge regioner och kommuner digitala förutsättningar för att kunna förbättra och effektivisera sina verksamheter. Ineras driver projekt och förvaltning av system och tjänster inom e-hälsa och digital välfärd, bland dem 1177 Vårdguiden, arkitektur- och infrastrukturtjänster, kunskap- och verksamhetsstöd. Det är där du kommer in! Möt livet i en organisation som har ett unikt uppdrag och bli en del av oss! Läs mer om oss på www.inera.se

Nu har du unik en möjlighet att, som Tjänsteansvarig, få leda ett härligt team som förvaltar och utvecklar en av Ineras främsta tjänster, Nationell Patientöversikt, som gör det möjligt för vårdgivare att dela journalinformation med varandra, om patienten har gett sitt samtycke till det. Hos oss på Inera får du arbeta på ett ledande bolag inom e-hälsa och digitalisering. Ta chansen att jobba dig in i en organisation som är i framkant, få insyn i viktiga samhällsuppdrag och var med och bidra till våra arbetssätt, processer och metoder. Vi kommer att ge dig ett omväxlande och dynamiskt arbete där du får en gedigen erfarenhet inom digitalisering och e-hälsa!

Beskrivning av rollen

Vi söker dig som brinner för att göra skillnad och kan inspirera andra. Vi står nu i startgroparna att lägga in en extra växel för att möta upp mot framtidens behov och krav för tjänsten. Som tjänsteansvarig har du yttersta ansvaret för tjänsten. Det innebär att du ansvarar för tjänstens förvaltning liksom tjänstens långsiktiga strategi och utveckling. Du kommer leda ett agilt team inom Inera som arbetar nära extern leverantör.

Du kommer driva frågor i relevanta forum och samverka med interna och externa intressenter avseende strategiska och taktiska beslut. I din roll ingår även att säkerställa att tjänsten är säljbar och att det finns marknadsföringsmaterial och du förväntas arbeta löpande med omvärldsbevakning. Du kommer också att arbeta med prognos- och budgetansvar samt att leda visst internt förändringsarbete.

Kompetens och erfarenhet

Du har relevant högskoleutbildning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet och gärna då inom området e-Hälsa. Du har erfarenhet som ledare samt kunskap och erfarenhet av att arbeta med agil tjänste- eller produktförvaltning. Det är meriterande du har kunskap och erfarenhet inom området sammanhållen journalföring och patientdatalagen samt övergripande kunskap om e-hälsa.
Du talar och skriver svenska obehindrat.

Egenskaper

Som person är du kund- och serviceorienterad och trivs med att ha många parallella aktiviteter på gång samtidigt. En positiv inställning är ett viktigt verktyg för att komma framåt men också att vara strukturerad, noggrann och resultatinriktad. Hög social kompetens är en viktig egenskap likväl som att vara en god kommunikatör då tjänsten innebär mycket samverkan med kunder och samarbetspartners och behöver därför kunna uttrycka dig mycket väl i tal och skrift.

Som ledare är du positiv och inkluderande med förmågan att få teamet att växa och förbli motiverade. Arbetets mångfald förutsätter också att du är flexibel och har god förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp.

Sist men inte minst, och som det ofta står i jobbannonser: Mycket stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper. Jo, vi är nämligen måna om att du ska trivas i vår organisation, som ständigt förändras! Vi arbetar aktivitetsbaserat med uttalat självledarskap. Ibland arbetar vi i grupp (både digitalt och på plats), ibland självständigt. Du kommer ha stor frihet men du behöver ta ett stort ansvar för ditt arbete. Rollen är en heltidstjänst med start så snart som möjligt. Välkommen till oss på Inera!

Frågor om tjänsten?

• Helena Ardehed – sektionschef, helena.ardehed@inera.se, 073-143 66 98
• Josephine Modigh – Rekryterare, josephine.modig@inera.se, tel 076-890 49 60

Vi undanber oss all hjälp med rekrytering!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inera AB, Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 maj 2022
  • Ansök senast: 2 juni 2022

Liknande jobb


Solution Owner D365

Solution Owner D365

31 maj 2024

Product Manager CRM

Product Manager CRM

31 maj 2024