OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunledningskontoret är serviceorgan åt kommunstyrelsen och kommunfullmäktige.De verksamheter inom kommunledningskontoret som lyder under kommunstyrelsen har som främsta uppgift att handlägga samtliga frågor som är av förvaltningsövergripande karaktär och bereda dessa frågor inför den politiska behandlingen i kommunstyrelsen och i kommunfullmäktige.Kommunledningskontorets kanslienhet utgör central administrativ servicefunktion för ärendeberedningen under kommunstyrelse och kommunfullmäktige. Plats: Kanslienheten Arbetsuppgifter: I Norsjö kommun väntar ett spännande år med flera större projekt både i den egna organisationen och ut mot medborgare och andra intressenter. Du blir ansvarig för utveckling och uppdatering av vår externa webbplats och vårt intranät.Du kommer också att skriva och redigera texter som är anpassade för webben.Som publiceringsverktyg använder vi Content Studio.Du är också ansvarig för träffar med den personal som fungerar som webbredaktörer. Som informatör kommer du att verka inom hela kommunikationsområdet, vilket innebär arbete med strategiska frågor men också ren produktion.På uppdrag och även på eget initiativ ska du kunna ge stöd till organisationen, komma med förslag på lämpliga kommunikations- och marknadsföringsinsatser samt ta fram lämpligt material för både interna och externa målgrupper.Du kommer att delta i och leda projekt samt genomföra marknadsaktiviteter.Du kommer att ha kontakt med massmedia och ska vara beredd på att ge god service till medias representanter.Att skriva pressmeddelanden och vid behov anordna presskonferenser ingår också i tjänsten.Du ansvarar även för kommunbladet som kommer ut cirka en gång i månaden.En av de största utmaningarna för Norsjö kommun är att arbeta strategiskt med inflyttning.Att ingå i redan etablerade nätverk är en del av det strategiska arbetet.Vi ser våra trygga och familjevänliga boendemiljöer som en stor tillgång.För oss är det viktigt att våra målgrupper har tillgång till en bred och god kommunal information.Du blir spindeln i nätet för en bra marknadsföring och en innehållsrik kommunal information.Med andra ord blir ditt verksamhetsområde brett och du får du möjlighet att arbeta i en kreativ miljö med ett stort eget ansvar. Utbildning/erfarenhet: Vi vill att du har högskoleutbildning inom kommunikation eller annan motsvarande utbildning.Tidigare erfarenhet av liknande arbete och erfarenhet av att arbeta inom en politiskt styrd organisation är meriterande.Vi vill att du förutom Office-paketet också kan hantera programvarorna InDesign och Photoshop samt att du har kunskap i webbpublicering.Mycket god språklig förmåga, svenska och engelska, är ett krav.B-körkort erfordras.Personliga egenskaper: Då arbetet innehåller mycket externa och interna kontakter är det viktigt att du har god samarbetsförmåga, kan arbeta konsultativt och har förmåga att skapa goda och varaktiga relationer.Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.Då våra medarbetare inom denna personalkategori till största delen är kvinnor ser vi gärna manliga sökande.Vi skickar en bekräftelse på varje inkommen ansökan.Det är därför vikigt att du hör av dig om du inte får någon sådan.0918-141 20
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Jonas Edström
0918-14193
Lärarförbundet Johanna Persson
070-520 76 72
LR Mattias Jonsson
0918-14217
Avdelningschef .
0918-14131
Vision Karl Nyström Edefjäll
0918-14127
Kommunal Carina Lidén
070-5931564
SACO/SSR Glenn Lundgren
0918-14134
Avdelningschef Kristina Holmström
070-0537594
Enhetschef Anette Johansson
070-2322136
Vårdförbundet Caroline Malm
0918-14243