OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Primärvården Göteborg, Primärvårdskansliet Primärvården Göteborg är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen och har cirka 1 600 anställda på ett 70-tal enheter runt om i Göteborg.En stor del av verksamheten är vårdcentraler och barnavårdscentraler som sedan 1 oktober 2009 är konkurrensutsatta i VG Primärvård.Den andra delen av verksamheten är anslagsfinansierade enheter som barnmorskemottagningar, primärvårdsrehabilitering, Sjukvårdsrådgivning och mycket mer.Vi arbetar efter visionen; Primärvården Göteborg ?det självklara valet, nu och i framtiden.Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta på informationsavdelningen som ansvarar för att planera, genomföra och utvärdera intern och extern kommunikation.Detta sker i nära samarbete med den operativa verksamheten och Primärvården Göteborgs ledning. Som medarbetare på informationsavdelningen arbetar du med många olika projekt och bör vara beredd att jobba både operativt och strategiskt.Tjänsten kommer att ha fokus på arbete med de externa och interna hemsidorna och att utveckla dessa samt produktion av informationsmaterial.Rollen är en professionell informatör som kan guida och stödja organisationen i informationsfrågor.Du kommer att ingå i ett team men ha ett tydligt definierat ansvar för egna arbetsuppgifter och leverans. Kvalifikationer Medie- eller kommunikationsutbildning eller motsvarande på högskolenivå är ett krav.För att passa för tjänsten måste du ha mycket god samarbetsförmåga, ett väl utvecklat servicetänk, kunna ta egna initiativ och arbeta självständigt.Du är en duktig skribent, hanterar layout- och bildredigeringsprogram samt program för webbadministration.Du har minst tre års erfarenhet av liknande arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.