Inhouse Payroll Professional

Arbetsbeskrivning

Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR.
Våra 6.500 medarbetare erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 120.000 kunder i Norden och Storbritannien. Vi hjälper våra kunder att få tid att fokusera på det de gör bäst. Läs mer på www.azets.se


Trivs du i en outsourcingmiljö/ konsultmiljö men vill jobba inhouse? Vi på Azets söker nu en Payroll Professional till vår interna löneavdelning.

Azets hjälper tusentals företag med deras ekonomi, lön och HR så kunderna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Totalt är vi 6500 anställda, varav 300 i Sverige.

Arbetsbeskrivning  Som Payroll Professional hanterar du Azets löner samt administration, statistik och analys av löner. I ditt arbete håller du tidsramar och missar inte uppsatta deadlines. Genom en god förståelse för redovisning och lön stödjer du redovisning/controllers med diverse uppgifter inom lönenivåer, semester, bonusutbetalningar och andra ekonomiska uppgifter. Du ingår i teamet Finance och har ett löpande, nära samarbete med HR-teamet, kollegor på redovisningsenheten och andra interna samt externa parter.

För att lyckas i rollen krävs:

Professionella kunskaper i engelska och svenska
Kunskap om hela löneprocessen och tjänstemannaavtal
Kunskap i lönesystemet Hogia
God förståelse för processer och förmåga att utveckla och effektivisera befintliga processer
Meriterande om du kan Visma Business
Som person är du:

Strukturerad, du organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför påbörjade arbetsuppgifter och håller deadlines
Duktig på att effektivisera och drivs av att ständigt förbättra processer
Gillar siffror och har “attention to details” samtidigt som du är duktig på se och förstå helheten
Kommunikativ med god förmåga att interagera med flera intressenter
Hos oss står kunden i centrum. Vi är engagerade och nyfikna och har en vilja att finna lösningar i vår strävan att ge bästa möjliga kundupplevelse. På Azets hjälps vi åt, delar kunskap, visar uppskattning och tar personligt ansvar och tillsammans bidrar vi till Sveriges nöjdaste kunder i vår bransch.

Azets är ett modernt, väletablerat outsourcingföretag som värnar om worklife balance för våra medarbetare. Vi har mycket att göra i perioder men ser till att ha tid för återhämtning mellan topparna. Vi ser även värdet i att kunna erbjuda mer flexibilitet och genom vårt koncept Smarter Working har du möjlighet att arbeta både från kontoret och hemmet. 

Låter det spännande? Skicka in din ansökan redan idag och bli vår nya kollega! Har du frågor om jobbet kontakta Stefan Thurn, stefan.thurn@azets.com  

Tjänsten är tillsvidare på heltid, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Sista ansökningsdag är 2022-05-27. Urval sker löpande och tillsättningen av tjänsten är snarast, enligt överenskommelse.

Kontaktpersoner på detta företaget

Emelina Bengtsdotter

David Faasth

Cecilia Jerresand
+46 705612483
Helena Björk
+46 70 2513697
Susanna Béguier
+46 73 075 22 26
Leif Knutas
+46 767 23 27 92
Fredrik Johansson
+46 10 141 20 52
Susanna Callin
+46 76 722 10 33
Kenneth Matsson
+46 10 141 19 91
Knut Skjauff
+47 48193001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 april 2022
  • Ansök senast: 27 maj 2022

Besöksadress

LINDHAGENSGATAN 94
None

Postadress

La Cours gatan 6
Helsingborg, 25231

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024