Initiativrik broker support/mäklarassistent

Arbetsbeskrivning

Guy Carpenter & Co AB utformar och levererar strategier, lösningar och service inom återförsäkring.Vi stöder våra kunders affärsstrategier och finansiella mål med moderna verktyg på återförsäkringsmarknaden.Våra kunder är försäkrings- och återförsäkringsbolag på den Nordiska marknaden och i Baltikum.Vi är den största återförsäkringsmäklaren i detta geografiska område.Vårt nordiska huvudkontor ligger på Norrmalm och här tjänstgör cirka 30 personer.Guy Carpenter & Co.Inc har över 2600 anställda och kunder i över 100 länder.Vi ingår i MMC, den globala ledaren inom risk - och försäkringsservice.Besök oss gärna på: www.guycarp.com Vi söker: Initiativrik och entusiastisk broker support/mäklarassistent Arbetsbeskrivning: Som broker support blir du delaktig i ett mindre team bestående av mäklare och broker support .Som broker support arbetar du med att hantera offerter, uppdatera avtalstexter och förbereda affärsdokumentation.Broker support sköter även korrespondens med återförsäkringsgivare och kunder, sammanställer statistik och annan affärsrelevant information samt ansvarar för bevakning av affärsflödet. Personliga egenskaper/krav: Som person ska du trivas med att jobba i grupp vilket ställer krav på samarbetsförmåga, driv och prestigelöshet.Tjänsten kräver att du jobbar proaktivt och noggrant samtidigt som du alltid är mån om att internt och externt vara service inriktad och tillgänglig.Som person skall du känna stolthet över dina administrativa kunskaper och färdigheter. Vi söker dig med minst gymnasial utbildning och gärna med fortsatta akademiska studier.Det är meriterande om du har någon slags påbyggnadsutbildning inom juridik, ekonomi eller försäkring. Vi tror att du framgångsrikt har jobbat i en administrativ roll i åtminstone några år.En bra bakgrund är inom försäkringsbolag, revisionsbyrå, bank och/eller annat tjänsteföretag.Vidare skall du vara bekväm med och ha erfarenhet av arbete i en miljö med högt tempo och med höga krav på korrekt hantering och professionell attityd.Du bör också vara en van användare av MS Officepaketet och speciellt värdesätter vi färdigheter i Excel och PowerPoint.Du måste ha mycket goda språkkunskaper i engelska - dvs.på en sådan nivå att du ska kunna läsa och förstå försäkringsvillkor och analys. Vi erbjuder: På lång sikt och för rätt person finns en mängd möjligheter hos vår uppdragsgivare.Arbetet ger Dig möjlighet att fördjupa dina kunskaper inom försäkringsbranschen med fokus på återförsäkring.Närliggande utmaning/utveckling i rollen som mäklarassistent ligger i att bli en förstärkning i befintlig grupp.Du kommer att jobba med professionella och kunniga kollegor i en samspelt och inspirerande grupp.Konkurrensmässigt fast lön samt företagets övriga personalförmåner.Övrigt: 6 veckors semester, ej övertidsersättning.Pga hög arbetsbelastning erbjuds ingen semester november - januari.Observera att det är krav att sökande kan jobba heltid.Ansökan/Tillträde: Ansökningar tas emot omgående och vi intervjuar löpande..Ansök tjänsten genom vår rekryteringkonsults hemsida www.amendo.se under fliken "Sök jobb".

Sammanfattning

Liknande jobb


18 april 2024

Vi söker en Säljkoordinator

Vi söker en Säljkoordinator

21 mars 2024

Kundmottagare/ administratör

Kundmottagare/ administratör

22 mars 2024