OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiavdelningen/kundfordringsenheten
Arbetsuppgifter
Inkassohandläggaren ska svara för krav- och inkassoverksamhet för våra kundfakturor. Som inkassohandläggare kommer du att arbeta med olika typer av inkassohantering, som exempelvis att skicka ansökningsar om betalningsförelägganden till kronofogdemyndigheten, fatta beslut om avstängningar, samt kundkontakter via telefon, brev och besök. I arbetsuppgifterna ingår även att ta fram statistik och bokslutsuppgifter inom ansvarsområdet. Innehavaren kommer att ersätta andra inkassohandläggare samt enhetens chef vid deras frånvaro.
Du som söker:
Serviceinriktad, flexibel, stresstålig, självgående och vill göra ett bra jobb. Du har inga problem att hantera svåra ärenden. Du ser vikten av kvalité och noggrannhet i ditt arbete.
Kompetenskrav
Högskoleutbildning med juridisk/ekonomisk inriktning, goda kunskaper inom IT och redovisning samt god kännedom om lagstiftning och rutiner kring handläggning av kravärenden. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper eftersom innehavaren av denna tjänst i hög grad företräder kommunen gentemot allmänhet, företag, myndigheter och organisationer.
Övrigt
Tjänsten kan komma ianspråktas av övertalig personal.
Upplysningar
Kundfordringschef, Maria Fransson, tfn. 036-10 66 81.
Vision, Ingrid Bertels, tfn. 036-10 52 84.
SACO, Ann Ombäck, tfn. 036-10 55 28.
Erfarenhetskrav
Erfarenhet av arbete med kundreskontra och inkassoverksamhet.