Inkassohandläggare till Advokatfiskalsenheten, vikariat 12 månader

Arbetsbeskrivning

Advokatfiskalsenheten är en av fyra enheter på Rättsavdelningen och har ca 25 medarbetare. Enheten har ett flertal uppgifter inom det juridiska området, exempelvis inkassoverksamheten. Det innebär att vi på uppdrag av andra statliga myndigheter driver in deras fordringar.

Nu söker vi en inkassohandläggare till Advokatfiskalsenheten för en tidsbegränsad anställning för 12 månader.

I inkassogruppen arbetar tre inkassohandläggare i nära samarbete och med stöd av flera jurister. Du kommer att arbeta med inkassogruppens samtliga arbetsuppgifter, till exempel telefonkontakt och skriftväxling med gäldenärer och andra myndigheter. Arbetet är mycket utåtriktat och kontakterna med främst gäldenärer och uppdragsgivare är många.

Verksamheten använder Aptic Collect Arc som systemstöd i handläggningen.

Kvalifikationer
Du ska ha minst gymnasieutbildning, gärna med ekonomiinriktning, och minst ett par års arbetslivserfarenhet. Du ska ha erfarenhet av arbete med inkassohandläggning och kunskap om reglerna för inkassoverksamhet samt ha god pedagogisk förmåga att kunna förklara dessa i kontakten med andra personer. Arbetslivserfarenhet från arbete vid statlig myndighet är meriterande.

För arbetet krävs utpräglad noggrannhet, intresse för siffror samt stor datorvana och ett välstrukturerat arbetssätt. Du ska kunna uttrycka dig väl på svenska både muntligen och skriftligen samt ha goda kunskaper i engelska.

Som person är du självständig och initiativtagande. Du är serviceinriktad, har mycket god samarbetsförmåga och är kommunikativ.

Erfarenhet av Aptic Collect Arc liksom grundläggande juridiska kunskaper är meriterande.

Vi kommer att fästa mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer information
Tillträde snarast. Anställningen är en tidsbegränsad anställning för 12 månader.

Ansökan
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 22 augusti 2016. Ange dnr 222-5312-16.
Ansök via Ansök-knappen.

Kontaktpersoner
Elisabeth Hammar, Enhetschef, telefon 08-700 08 26
Marie Andersson, Handläggare, telefon 08-700 09 17
Carina Fredriksson, Handläggare, telefon 08-700 06 05
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48
Ingela Mildton-Patzelt, ST, telefon 08-700 07 41

Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Kammarkollegiet förvaltar drygt 175 miljarder kronor åt mer än 400
kunder. Vi representerar Allmänna arvsfonden, auktoriserar tolkar och
för allmänhetens talan i miljöprocesser.
Kammarkollegiet effektiviserar den offentliga förvaltningen genom att
ingå ramavtal avseende bland annat IT och kontorsinredning. Vi godkänner
också ändringar i stiftelseförordnanden. Kammarkollegiet fastställer
resegarantier och försäkrar hela den statliga verksamheten. Även
studenter är försäkrade via oss. Detta för att nämna några av våra drygt
30 olika uppdrag vi har från regeringen.
Kammarkollegiet har cirka 270 anställda framför allt jurister, ekonomer
och kvalificerade handläggare varav merparten arbetar centralt i
Stockholm. Försäkringsverksamheten med cirka 40 medarbetare är belägen i
Karlstad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kammarkollegiet Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Kammarkollegiet tillämpar individuell lönesättning.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 1 augusti 2016

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 16 10315 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 2218
Stockholm, 10315

Liknande jobb


28 maj 2024