INKÖP & LOGISTIK SPECIALIST

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Vi söker en Inköps- & Logistikspecialist till vår kund i Västerås! Är det dig vi söker? Läs vidare!

I det här uppdraget kommer de huvudsakliga ansvarsområdena vara att:
- Säkerställa verksamheten med en pålitlig leveranskedja genom att bl.a. hantera risker och kostnader.
- Hitta den bästa tillgängliga konkurrenskraftiga materialkällan genom offerter och processer via kundens standardiserade verktyg.
- Kontrakt och förhandling med leverantör på årsbasis eller vid projektrelaterade inköp.
- Samordna med ingenjörer, projektledning och försäljning för att skapa värde, driva på kontinuerliga förbättringar och tillfredsställa kunder.
- Utföra strategiska inköp och hantera leveranser för tilldelade ansvarsområden.
- Hålla dig uppdaterad med marknads- och branschtrender inom ditt expertområde och kommunicera potentiell påverkan på verksamheten.
- Utveckla och administrera processer kopplade till upphandling.

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Företagspresentation
Vår kund är ett ledande globalt teknikbolag som skapar produkter, bland annat robotar, och lösningar inom bland annat automation och digitalisering. Koncernens bolag finns i cirka 100 länder och huvudkontoret i Sverige finns strax utanför Stockholm.

Kvalifikationer
- Relevant utbildning.
- Minst några års erfarenhet av Supply Chain Management, Inköp och Logistik.
- Goda erfarenheter av SAP.
- Flytande kunskaper i Svenska och Engelska, i tal och skrift.

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som Inköp & Logistik Specialist är du en kundfokuserad och självmotiverad person med stark teamwork-anda. Vidare behöver du ha stark förmåga inom analys, problemlösning och förhandling.


När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Lön
Enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 09-jan-2024 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 08-jan-2025 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund med placering i Västerås. Arbetet sker on-site hos kunden. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobBusters
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2023
  • Ansök senast: 16 december 2023

Liknande jobb


Sourcing Manager

Sourcing Manager

13 maj 2024

13 maj 2024

Inköpare sökes!

Inköpare sökes!

10 maj 2024