Inköp och avropsplanerare -Österlen

Inköp och avropsplanerare -Österlen

Arbetsbeskrivning

Om Processbemanning AB:


Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne.  Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot lediga uppdrag.



Om tjänsten:
Vi söker en erfaren och självgående inköpare för att hantera löpande avropsbeställningar av råmaterial. Rollen innebär att säkerställa balanserade lagernivåer, skapa och skicka prognoser till kunder för att optimera lagerplanering och leveransprecision. Du kommer att arbeta i affärssystemet M3 (eller motsvarande), underhålla register och säkerställa korrekt information om material, beställningar och leveranser. Ansvar för att bevaka inleveranser, säkerställa att de sker i tid, samt matcha leverantörsfakturor mot beställningar och leveranser. Du blir även att vara en stödjande funktion till att Supply Chain avdelningen. Inledningsvis blir du anställd som konsult med eventuella möjligheter till övertag direkt hos kund.

Vem är du?
Du har erfarenhet av logistik och orderhantering, gärna inom en livsmedelsproduktion eller liknande industri. Du har ett noggrant arbetssätt men är samtidigt prestigelös och har lätt för att omprioritera arbetsuppgifter. Du trivs i en snabb och föränderlig arbetsmiljö och är van vid att ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter.

För att lyckas i rollen ser vi att du är:
En ödmjuk och kompetent kommunikatör med erfarenhet av inköp och avropshantering. Du trivs i en föränderlig miljö och drivs av att arbeta med företag med ett brett lokalförankrat engagemang. Du har förmåga att arbeta strukturerat, analytiskt samt är en fena på siffror.
* Utbildning inom logistik, inköp, ekonomi eller Suply Chain.
* 2-3 års erfarenhet av liknande arbete, gärna inom livsmedelsproduktion.
* Goda kunskaper inom affärssystem, gärna M3
* Goda kunskaper inom Microsoft Office, primärt Excel.
* Du skriver och talar flytande svenska och engelska


Låter detta intressant?  Då är du välkommen att skicka in din ansökan omgående då vi kommer att kalla till intervju löpande. Din ansökan kommer att behandlas konfidentiellt. 
 
Ansökan: Vi ber dig som intresserad att söka direkt till oss via formuläret nedan.  Vi ser fram emot mot din ansökan. 
 
Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se där hittar du även våra övriga lediga tjänster!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann Larsson
042-210299
Husein Mehmedovic
042-210299
Sandra Dahlqvist Balhuizen
042-21 02 99
Rekryteringskonsult Husein Mehmedovic
042-210299
Rekryteringskonsult Sandra Balhuizen
042-210299
Rekryteringskonsult Ann Larsson
042-210299
Rekryteringskonsult Olof Andersson
0703-103 192
Peter Johnsson
042-210299
Ekonomi/administration
ekonomi@processbemanning

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Processbemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 januari 2025
  • Ansök senast: 1 mars 2025

Besöksadress

Stortorget 11
HELSINGBORG

Postadress

Stortorget 11, 1 tr
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Analytisk Logistiker för heltidsjobb i Stockholm

12 februari 2010

Logistiker

22 april 2010

Logistiker

22 mars 2010