Inköp- och logistikansvarig

Inköp- och logistikansvarig

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Inköp- och logistikansvarig till Lantmännen Cerealia AB, med placering i Järna och affärsområdet för Färdigmat med Gooh! i spetsen! Vill du vara med på en spännande resa med fokus på tillväxt och lönsamhet i kombination med engagerat ledarskap som präglar Lantmännen Cerealias målbild? Sök då redan idag! Därför ska du välja Lantmännen Cerealia AB Är din passion också att göra positiv skillnad inom livsmedel? Bli en del av Cerealia, där vi tillsammans förenar ett starkt affärsfokus med ett brinnande intresse för människor i syfte att uppnå vår vision; att bli Nordens ledande livsmedelsföretag. Vi är en del av Lantmännen, en stor koncern med verksamhet globalt. Vi inspirerar och lyfter varandra på vägen mot våra mål - och vi vill ha med dig på vår resa! I Gooh-köket i Järna skapar våra erfarna kockar och medarbetare magi. Vi lagar våra omtyckta rätter från grunden av noga utvalda råvaror utan onödiga tillsatser. På menyn hittar du allt från klassikern Köttbullar med Gräddsås, vår goda Korvstroganoff eller varför inte Tortelloni med Ricotta och Spenat. Vi söker nu en engagerad ledare som trivs i en dynamisk miljö och vill vara med på vår förändrings- och förbättringsresa för att toppklass när det gäller ”end-to-end-execution”.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I din roll som Inköp- och logistikansvarig har du en viktig nyckelfunktion med stora möjligheter att vara med och påverka affärsområdets utveckling. Du säkerställer ett så effektivt och konkurrenskraftigt varuflöde som möjligt för affärsområdet, från leverantör hela vägen ut till kund, inklusive i vår egen produktion. Du bygger starka, långsiktiga och konkurrenskraftiga relationer med våra leverantörer som därigenom ger oss förutsättningar för vår fortsatta tillväxt på marknaden! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av två delar. Den övervägande delen av rollen rör inköp och innebär arbete med att driva och utveckla våra leverantörsrelationer med kvalitet och kostnadseffektivitet i fokus. Du säkerställer att vi har rätt förutsättningar och villkor i form av priser och avtal och håller tät kontakt med våra viktiga leverantörer. Du genomför leverantörsbesök och stöttar produktutveckling med att ta fram nya råvaror till vår produktion. Vidare ansvarar du för all logistik/lager internt och leveranserna till våra kunder. Du leder ett team om fyra medarbetare som sköter all materialhantering internt. Du förhandlar transportavtal och identifierar nya transportlösningar i takt med att vi förnyar vår affär. Du ansvarar även för att löpande inventeringar sker på våra lagerställen. Du arbetar tätt med vår planerare & call off och säkerställer att vi håller högsta leverans och servicenivå till våra kunder. I rollen ingår också att genomföra förbättringsarbeten inom det egna arbetsområdet med strävan efter att skapa förutsättningar för en kostnadseffektiv produktion och minimera riskerna i försörjningskedjan. Du ingår i produktionsledningsgruppen och rapporterar till produktionschefen. Arbetsplatsen är i Järna, Södertälje, där vi även har vår produktion.

Din profil

Vi söker dig med flera års arbetslivserfarenhet av rollen som inköpare där du hanterat leverantörsförhandlingar och drivit processförbättringar. Vi ser det som en fördel om du har ledarerfarenhet sedan tidigare och meriterande är om du har specifik erfarenhet av att arbeta med färskvaror eller färdigmat och av färdigmat i synnerhet. Du har goda kunskaper av Office-paketet och god förmåga att utrycka dig på både svenska och engelska i både tal och skrift. Vi ser positivt på om du har kunskap inom M3 eller annat affärssystem samt besitter goda kunskaper inom lean. Som person har du lätt för att se helheter, är analytiskt och har ett strukturerat arbetssätt. Du tar initiativ med en målinriktad inställning i din strävan efter att åstadkomma goda resultat för verksamheten. Genom god samarbetsförmåga och väl utvecklad kommunikationsförmåga bygger du nätverk, relationer och förtroende. Som ledare är du trygg och lyckosam i att få med dig andra i att förverkliga idéer till handling.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Selma Sabanovic och nås på 0727-12 04 05 eller på selma.sabanovic@unikresurs.se
Daniel Stålbäck och nås på 0730-42 31 22 eller på daniel.stalback@unikresurs.se


Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 augusti 2022
  • Ansök senast: 21 augusti 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Thule Group Trainee Program Procurement

Thule Group Trainee Program Procurement

9 maj 2024

Entreprenadinköpare

Entreprenadinköpare

9 maj 2024

Entreprenadinköpare

Entreprenadinköpare

9 maj 2024

9 maj 2024