Inköp och Logistikkoordinator till Leviat i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Leviat is a world leader in connecting, fixing, lifting and anchoring technology for the construction industry. Our trusted brands including Ancon, HALFEN, Plaka and Meadow Burke, are all known for high performance, quality and reliability. These engineered products and innovative construction solutions are used in a variety of sectors from residential to infrastructure. We help our ambitious construction partners to turn architectural visions into reality and build better, safer, stronger and faster. Our engineers provide technical design assistance at every stage of a project, from initial planning to installation and beyond. Leviat employs almost 3,000 people at 60 locations across North America, Europe and Asia-Pacific, providing an agile and responsive service worldwide. Visit www.leviat.com for further information.

Vill du vara en del av ett bolag i tillväxt med en föränderlig miljö där du som individ gör skillnad? Är du en ”doer” som får saker och ting att hända och är van att hugga i där det behövs? Om ditt svar är ja ser vi mycket fram emot din ansökan till tjänsten som inköp och logistikkoordinator hos oss på Leviat!

ROLLEN
Rollen som Inköpare & logistikkoordinator är en bred roll som sträcker sig över flera olika arbetsområden där uppgifterna främst består av administrativ karaktär. Du är en del av Inköp, ekonomi & order. Du har ett viktigt uppdrag i att stötta övriga organisationen med praktiska och administrativa uppgifter. Arbetet innehåller mycket kontakt och samarbete med många olika människor vilket ställer krav på prestigelöshet, ordningssinne och social förmåga.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Inköpsplanering, avrop och leveransbevakning
• Flödes- samt lageroptimering
• Intrastat
• Upphandling av transportavtal
• Löpande kontakt med transportörer och ansvara för returhantering
• Ansvar för etikettsystem
• Matchning av leverantörsfakturor och övrig ekonomiadministration
• Delaktig vid månads/årsbokslut
• Orderläggning
• Aktivt delta i olika förbättringsprojekt

VEM ÄR DU?
Du som trivs i en föränderlig miljö och tycker om att arbeta med en mängd olika arbetsuppgifter och drivs av utmaningen i att kunna lösa problem och hitta smarta lösningar. Eftersom rollen innebär mycket kontakter både internt och externt är det viktigt att du är en god kommunikatör som förstår vikten av att skapa bra relationer. Du är analytisk, strukturerad och tycker om ordning och reda.

För denna tjänst behöver du:

• Relevant eftergymnasial utbildning
• Flerårig erfarenhet av inköpsarbete och gärna erfarenhet av ekonomi
• Mycket goda kunskaper svenska och engelska – både i tal och skrift
• God erfarenhet avi Excel och ERP system med fördel SAP
• Vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse

ÖVRIGT
Tjänsten är placerad på kontoret i Gårda, Göteborg och dina arbetsuppgifter är uppskattningsvis fördelade inom avdelningarna Inköp (60%), ekonomi (25%) och order (15%).

ANSÖKAN/KONTAKT
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information vänligen kontakta Johan Sjöberg på 0761-709851 johan.sjoberg@yourtalent.se

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Your Talent AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juni 2021
  • Ansök senast: 21 juni 2021

Besöksadress

Södra Hamngatan 25
None

Postadress

Södra Hamngatan 25
Göteborg, 41114

Liknande jobb


Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024

Indköpare

23 april 2024