Inköpare

Inköpare

Arbetsbeskrivning

Inköpare
Uppdragsbeskrivning
Rollen innebär framförallt, men är inte begränsad till, följande:
Du samverkar inom kundens koncernen för att ta tillvara inköpssynergier i de olika länderna och dotterbolagen.
Du bidrar vid upprättande- och förhandling av avtal med tjänsteleverantörer
Du stödjer och hanterar samtliga dotterbolag med deras behov av konsulter.
Du analyserar och bidrar i inköpsuppdrag i samarbete med såväl interna som externa aktörer och med fokus på en eller flera kategorier

Delansvar
Digital signering
Du utför digital signering och hanterar digitalt signerade avtal i enlighet med kundens policys och interna rutiner.
Inköpsutveckling
Koncerninköp ansvarar för utveckling och förankring av inköpsprocess, verktyg, metoder och uppföljning av allt koncerngemensamt inköp (oavsett vem som leder inköpet)
Kommunikation till beställare
Bidrar med kunskap och stöd vid publicering av material och information
Delansvar Konsulter
Kategoriarbete för tjänsteinköp.
Delansvar för att förmedla strategier och processer till beställare.
Genomför och säkerställer förbättringar av inköp inkl samarbetet med verksamheten
Stöttar kategoriansvarig inköpare i det dagliga arbetet, lämpliga arbetsuppgifter kommuniceras ut.
Tätt samarbete med kategoriansvarig för utveckling och drift av konsulthubben

Workday
First line-support för konsultrekvisitioner i HR-system
Leverantörer
Förhandling
Kontrakthantering
Bidrar till att det operativa- & taktiska inköpsarbetet fortlöper

Rådgivande expert
Du agerar rådgivande, identifierar risker och agerar proaktivt i såväl strategiska som operativa frågor.
Aktivt inköpsstöd till delegerade kategorier vid behov
Inköp tillför inköpskompetens till kategorin, men tar ej kategoriansvar
Stödja beställarna på hos kunden att utforma konsultförfrågningar.
Identifiera rätt urval av konsultleverantörer att tillfråga
Utvärdera offerter och förhandla med leverantörer

Mandat:
Att vara bidragande till ett kategoribaserat inköp av tjänster/produkter
Att ge rekommendation som strävar efter det bäst för koncernen som helhet
Avgränsningar
Stöttar koncerninköp, förfrågningar från övriga enheter skall godkännas av Chef Koncerninköp
IT-konsulter ingår er
Krav
Proaktiv
Analytisk
Kommersiell
Goda kunskaper i Office-paketet
Arbeta självständigt under stort eget ansvar och kunna planera och strukturera ditt eget arbete

Startdatum: Snarast
Ort: Stockholm/Solna

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobMetz AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2020
  • Ansök senast: 6 november 2020

Postadress

Torkel knutssonsgatan 27
STOCKHOLM, 11825

Liknande jobb


29 april 2024

Inköpare till BRA Flyg

Inköpare till BRA Flyg

23 april 2024

26 april 2024

Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024