Inköpare

Inköpare

Arbetsbeskrivning

Svensk Hemleverans söker nu en Inköpare till verksamheten. Svensk Hemleverans erbjuder snabba och prisvärda hemleveranser i en effektiv och hållbar logistikkedja. Eftersom vårt huvuduppdrag är att dela ut morgontidningen har vi ett starkt distributionsnät. För att göra mest nytta i varje leverans tar vi samtidigt med oss brev och paket, när vi ändå är där vid postlådan. Vi har cirka 1700 medarbetare som gör det möjligt för oss att året runt besöka nästan alla adresser inom våra utdelningsområden, i Östergötland, Norra Småland, Uppland, Gotland, Sörmland, Norrbotten och Norra Västerbotten.

Rollen som Inköpare innebär att du arbetar strategiskt med inköpsarbetet, koppla ihop inköp och styrning mot organisationens mål, omvärld och leverantörsmarknad. Du kommer att rapportera till vår Logistikchef och rollens huvudansvar och mål är enligt följande:
Coacha och stötta verksamheten i inköpsfrågor i enhetlighet med företagets strategiska mål.Resultatansvar/kostnadsuppföljning för kostnadsställen inom ansvarsområde.Processägare huvudprocess strategiska inköp och kontinuerligt se över leverantörer och effektivisera.

Vidare kommer dina arbetsuppgifter som Inköpare exempelvis vara:
Planering, Uppföljning och utveckling av inköp.Ta fram KPI:er och bistå lokalkontor med information och uppföljning.Kartlägga och utveckla leverantörer och agera nav för frågor gällande inköp.Vara delaktig vid koncernupphandlingar och samarbetsbolag.Kontinuerligt besöka den operativa verksamheten och lokalkontor.Bistå med hjälp till lokalkontor vid större inköp samt vid budgetarbete.Leda SVHL Inköp och hjälpmedelsforum

​​​​I rollen kommer du att öppet verka för utveckling inom infrastruktur, kommunikationslösningar och bira till att företaget arbetar med enhetligt. Vi ser att du är trygg i att styra ditt eget arbete och har ett målstyrt och processorienterat arbetssätt.

Som person är du är resultatfokuserad, nyfiken, kommunikativ och strukturerad. Vidare är du även handlingskraftig, analytisk och ödmjuk. Du har flerårig erfarenhet av att arbeta med inköp och det är meriterande om du har erfarenhet från logistikbranschen. Du har som lägst gymnasial utbildning och det är meriterande om du har en teknisk, ekonomisk eller logistisk vidareutbildning.

Vi lägger stor vikt vid vår värdegrund och det är viktigt att du i ord och handling bidrar till den. Värdegrunden lyder enligt följande:

”Vi är lyhörda, målinriktade och nyfikna och därför snabba till förändring.
Vi har en positiv anda och vi är förlåtande, toleranta och inkluderande.”

I rollen förekommer det resor inom våra områden samt tider utanför de huvudsakliga arbetstiderna.

Tjänsten är heltid med utgångspunkt i Norrköping.

Välkommen med din ansökan via knappen nedan!

Svensk Hemleverans söker Inköpare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svensk Hemleverans AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2021
  • Ansök senast: 25 november 2021

Postadress

Robertsviksgatan 5
LULEÅ, 97241

Liknande jobb


OPERATIV INKÖPARE

14 maj 2024

IT Sourcing Manager Airline Solutions to SAS, Stockholm

IT Sourcing Manager Airline Solutions to SAS, Stockholm

14 maj 2024