Inköpare

Inköpare

Arbetsbeskrivning

Kommunstyrelsens förvaltning arbetar med gemensamma och övergripande områden. Förvaltningen ger service åt allmänheten, förtroendevalda politiker och kommunens andra förvaltningar. Här finns ekonomiavdelningen, administration- och juridikavdelningen, näringslivsavdelningen, kommunikationsavdelningen, HR-avdelningen och digitaliseringsavdelningen.

Upphandling- och inköpsenheten i Österåkers kommun ansvarar för kommunens upphandlingar av varor, tjänster och byggentreprenader samt genomförande av kommunens inköp. Upphandling- och inköpsenheten har idag sju medarbetare, enheten befinner sig i en expansiv fas i form av ett pågående arbete med att utforma en nyetablerad inköpsorganisation. Som ett led i detta utvecklingsarbete söker vi nu en ny kollega till inköpsorganiationen. Enheten sitter i kontorslandskap i form av flexkontor innefattande en möjlighet att i överenskommelse med chef arbeta delvis på distans.

Ditt nya jobb


Vi söker dig som vill vara delaktig i kommunens arbete att etablera en inköpsorganisation i Österåkers kommun. Inköpsorganisationen ska ansvara för att driva kommunens inköpsarbete som sker i nära samarbete med kommunens verksamheter.

Som inköpare får du ett ansvar att förvalta inköpsprocessen samt ansvara för de affärsmässiga aspekterna av de inköp kommunen genomför.
I rollen ingår det att vara delaktig i hela inköpsarbetet från beställning, leverans till uppföljningsarbetet, för att säkerställa att Österåkers kommun gör bra och effektiva affärer i enlighet med befintliga avtal samt gällande lagstiftning. I rollen kommer det även att ingå att utgöra ett stöd för verksamheterna vid genomförandet av inköp. Komplexiteten kommer att variera, vilket kräver att du har erfarenhet och en förmåga att arbeta flexibelt.

Din närmaste chef blir upphandling och inköpschef Linnea Spång och enheten är placerad under ekonomiavdelningen.

Din profil

Vi söker dig som har 


• grundläggande kunskaper inom inköp
• relevant eftergymnasial utbildning
• god kommunikationsförmåga
• goda kunskaper i office-paketet
• erfarenhet av inköpsarbete

Det är även meriterande om du har 


• goda kunskaper inom inköp
• erfarenhet av UNIT4,ERP, Agresso

Du är affärsmässig och har stor integritet. Du har förmåga att identifiera, analysera och prioritera framgångsfaktorer i samband med genomförandet av inköpsprocessen. Du är pedagogisk och har lätt för att uttrycka dig konkret och tydligt både i tal och skrift. Du har god samarbetsförmåga och är bra på att skapa goda relationer. Arbetet ställer höga krav på god organisatorisk förmåga samt mycket god förmåga att hantera flera parallella projekt. Vidare är du lyhörd, lösningsorienterad och ger ett gott bemötande.

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningens omfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidare

Tillträde

Snarast, enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag

2022-08-23

Visst låter det spännande? Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker

Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på hemsidan.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.


Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne  Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica  Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf  Carlqvist, SSR
08-540
Daniela  Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Österåkers kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 augusti 2022
  • Ansök senast: 23 augusti 2022

Besöksadress

Österåker 18486 Österåker
None

Postadress

Hackstavägen 22
Åkersberga, 18486

Liknande jobb


26 april 2024

Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024