OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Idag finns Randstad i tjugo länder med över 2.500 lokal avdelningar i Europa, Nordamerika och Asien. På Randstad har vi specialiserat oss på att hjälpa företag med kompetent personal inom Administration, Kontor, Ekonomi, Finans, Teknik, IT, Produktion & Lager. Med ca 700 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Nyköping, Norrköping och Västerås är vi idag ett av landets ledande bemanningsföretag. Varje dag går runt 325.000 Randstad-medarbetare ut och jobbar hos våra kunder, inom alla tänkbara branscher. Det gör Randstad till ett av de största bemanningsföretagen i världen. Randstad Sverige är medlem i Svenskt Näringsliv och är auktoriserat av Bemanningsföretagen, som ingår i Almega. Vi söker nu en Inköpare åt vår kunds räkning.[ De La Rue Cash Systems AB utvecklar och tillverkar avancerade produkter och system för sedelhantering. De La Rue koncernen är en av världens ledande leverantörer av sedelhanteringsutrustning och har mer än 6000 anställda i 31 länder. Den svenska verksamheten som ligger i Flen har ca 250 anställda och en omsättning på ca 1100 MSEK. Inriktningen för verksamheten är utveckling och tillverkning av sedelhanteringsutrustning. De La Rue kan erbjuda dig ett arbete i ett internationellt företag med bra arbetsklimat präglat av kreativitet och stor öppenhet för nya ideer. Här har man en bra laganda och flexibilitet och det satsas på kompetensutveckling som bidrar till det goda resultatet. Arbetsuppgifter Ditt arbete innebär att köpa in material, följa upp leverantörer när det gäller avtal, villkor och priser. Du ska underhålla de befintliga leverantörerna och utveckla nya leverantörskontakter. Vara med och vidareutveckla rutiner, arbetsmetoder och uppdatera system. Du kommer även att bevaka teknikutvecklingen. Utbildning/Erfarenhet Vi ser gärna att du har gått tekniskt gymnasium samt har en grundläggande ekonomisk utbildning eller motsvarande kunskaper. Tjänsten kräver att du har några års erfarenhet ifrån praktiskt inköpsarbete, det är meriterande om du har erfarenhet av mekaniska produkter. För att kunna hantera relationerna med utländska leverantörer krävs det att du har god vana och erfarenhet av att skriva och tala engelska. Det krävs att du har god kunskap i Office och att du har erfarenhet av något affärssystem, det är meriterande om du tidigare arbetat i affärssystemet Jeeves. Personliga egenskaper Du som söker skall vara självständig, drivande och resultatinriktad. Det är mycket viktigt att du har en hög kommunikationsförmåga och samarbetsförmåga då du ofta arbetar med många kontaktytor både internt och externt. Du ska vara flexibel då det är flera arbetsuppgifter samtidigt och du bör vara stresstålig. Vi lägger stor vikt på personlighet. Tjänsten är föräldravikariat till och med 31 januari 2008. Vi ber er att skicka in ansökan snarst då intervjuerna sker löpande. Välkommen med din ansökan!