Inköpare

Arbetsbeskrivning

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetsbeskrivning
Experis söker efter en inköpare för uppdrag hos kund i Västerås med start snarast.

Arbetsuppgifterna kommer bestå av inköpsarbete avseende upphandling av tjänster/konsulter avseende förfrågningar, beställningar och fakturering i enlighet med kundens instruktioner och avtal. Du kommer att hantera utskick av förfrågningar, skapa beställningar avseende indirekt material med fokus på tjänster/konsulttjänster samt internt serva och stödja uppdragsgivare i processen från förfrågan till fakturering. Vidare kommer du att ha leverantörskontakter i samband med förfrågningar, fakturor och viss förekomst av enklare förhandlingar. Du kommer att ha ett nära samarbete med ansvarig strategisk inköpare.

Vem är du?
Vi tror att du har en relevant högskoleutbildning inom ekonomi alternativt motsvarande relevant utbildning
alternativt gymnasieutbildning med ett antal års erfarenhet inom inköp/andra kvalificerade administrativa uppgifter

Vidare tror vi att du har erfarenhet av tidigare administrativt krävande arbetsuppgifter inom inköp eller närliggande område. Du har god datavana och är en erfaren användare av Windows Officepaket (outlook, word, excel)

Kunskaper i SAP är önskvärt men inte nödvändigt. Din analytiska och administrativa förmåga är god. Det är även viktigt att du är säkerhetsmedveten och noggrann och kan följa instruktioner muntligt och skriftligt.

Din skriftliga engelska förmåga är god.

Vad kan vi erbjuda dig?
Experis står för experience och expertise!
Hos oss får du som konsult utveckling genom spännande uppdrag på marknadens hetaste företag, personlig och yrkesmässig utveckling genom mentorskap mellan juniora och seniora konsulter samt möjlighet att bygga ditt professionella nätverk med personer inom din yrkeskategori via våra interna konsultnätverk.

Med 1600 konsulter och 6500 genomförda rekryteringar bara det senaste året är Experis Sveriges största konsult- och rekryteringsföretag inom segmentet chef och specialist. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag, avtal gällande hushållsnära tjänster och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerad CV. Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökan via e-post eller brev. Intervjuer sker löpande och därför skulle vi vilja att du skickar in din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.

Ansvarig för tillsättningen är konsultchef Maria Örnsberg; 021-151210.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Rocafort Svensson

Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 8 maj 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Sourcing Specialist

Sourcing Specialist

3 december 2021