Inköpare för semestervikariat till sommaren 2022

Inköpare för semestervikariat till sommaren 2022

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Om tjänsten
Inköpsavdelningen utgör en liten grupp som har stor inverkan på HFG Sveriges verksamhet och lönsamhet. Inköp bedriver sitt arbete i nära samarbete med inköpare hos kund, med interna funktioner och med leverantörer. I och med att vi arbetar med färskvaror är tempot alltid högt och flexibilitet ett måste.
Som Inköpare bistår du vår Inköpschef med allehanda uppgifter i inköpsprocessen. Du förbereder och analyserar förhandlingar, arbetar administrativt med att följa upp KPI:er, samlar in data, gör beräkningar, analyser, kontroller, uppföljningar, rapporter och planerar för inleveranser.

Du kommer ha flera kontakter både internt och externt. Träffa leverantörer och vara till stöd för övriga avdelningar vid upphandlingar. Du kommer ha stora möjligheter att påverka våra processer och fina uppåtsidor i våra flöden.


Personprofil
Krav på person
vill arbeta i ett högt tempo inom färskvarubranschen där snabba flöden och korta ledtider är en del av vardagen. Vi ser att du har en relevant utbildning alternativt tidigare erfarenhet inom inköp eller planering.
Som person är du driven, kommunikativ och har förmåga att uttrycka dig mycket bra i tal och skrift på svenska och engelska.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som butiksmedarbetare.



Övrigt
Övrigt
- Semestervikariat start enl. ök. eller senast 2022-05-01 dock längst t.o.m. 2022-08-31
- Arbetstider dagtid, heltid (100%).
- Fast månadslön enligt överenskommelse.
- Plats: Västerås


Om PerformIQ
Om PerformIQ

PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet.

Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ, men arbeta ute hos vår kund. Som konsult hos PerformIQ omfattas du av kollektivavtal, vilket innebär att du kan känna dig trygg med dina anställningsvillkor hos oss. På PerformIQ ser vi oss själva som ett lag där alla medarbetare är lika viktiga och vi behandlar våra konsulter som lagkamrater. När du blir en del av vårt lag får du en tränare som finns tillgänglig för dig under hela din anställning. För mer information, besök www.performiq.se.

Välkommen med din ansökan! Eventuella frågor om tjänsten hänvisas till Konsultchef Helena Bergström på Helena.bergstrom@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Lindmark

Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen

Caroline Gustafsson

Alexandra Berg

Sara Lindmark

Alva Grell

Mattias Söderberg

Petra Davidsson

Mattias Söderberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Work AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2022
  • Ansök senast: 8 april 2022

Besöksadress

Hyllie Boulevard 11, Limhamn
None

Postadress

Hyllie Boulevard 11
Limhamn, 21532

Liknande jobb


28 maj 2024

Kvalificerad inköpare

Kvalificerad inköpare

28 maj 2024

Category Manager Airline Operations to SAS, Stockholm

Category Manager Airline Operations to SAS, Stockholm

17 maj 2024