Inköpare inom fordonsindustrin

Arbetsbeskrivning

Om företaget
På Lernia tar var och en ansvar för sin del, samtidigt som vi alla samarbetar för företagets och kundens bästa. Det vi lovar, det levererar vi, i tid och med rätt kvalitet. Vi är ärliga, öppna och tål genomlysning, därför är vi pålitliga. Som bemanningskonsult hos Lernia är du anställd av oss, men jobbar hos någon av våra kunder. Hos oss har du samma rättigheter som hos en traditionell arbetsgivare, men fler tillfällen att prova på olika arbetsuppgifter och arbetsplatser.

Arbetsuppgifter
Som inköpare arbetar du med inköp av varor, framförallt ifrån utländska leverantörer i Europa och Asien.. I dina dagliga arbetsuppgifter ingår det bland annat leveransplanering, leveransbevakning, se över prognoser, och tullhandlingar. Du ska även ha hand om företagets register av deras egna program där priser och beställningspunkter ska uppdateras.
Du kommer även att arbeta i ett team som består av försäljare och lagerpersonal. I din roll kommer du att vara ”spindeln i nätet” mellan försäljning, leverans, lager och ekonomi.


Formell kompetens
God datavana, samt krav på mycket god kunskap i Excel samt mejlprogram.
Erfarenhet från MPS-system (M3/Movex) är meriterande
Svenska och Engelska i tal och skrift.

Din bakgrund
Du har erfarenhet från inköpsavdelning och gärna en utbildning inom logistik eller inköp. Har du även jobbat med logistik är det meriterande.

Personliga egenskaper
Rollen förutsätter att du som person är strukturerad, noggrann, initiativtagande och har en drivkraft att utveckla och utvecklas. Du trivs i en ansvarsfull roll och har en god kommunikationsförmåga. Vidare är du flexibel i din planering och prioritering.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstid/ Heltid/ Växjö



Tillträdesdag
Enligt överenskommelse/ tillsättning efter semestern

Information
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Ansök därför redan idag!

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Lundqvist

Malin Richardson

Louise Öman

Malin Richardson
072-254 11 11
Linda Lundqvist
0722-541118
Magnus Jonsson

Louise Öman
0722-541119
Madeleine Fransson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Växjö
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, 3-6 månader
  • Publicerat: 21 april 2017

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Växjö
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Växjö, 35231

Liknande jobb


26 april 2024

Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024