Arbetsbeskrivning
Din nya roll Nu söker vi en erfaren inköpare till ett längre konsultuppdrag där du får en nyckelroll i att genomföra konsultavrop och stötta projektverksamheten i en av landets mest samhällsviktiga organisationer. Här arbetar du nära både interna beställare och leverantörer och säkerställer att hela processen följer LUF, interna riktlinjer och ramavtal.
I rollen kommer du att: Driva hela inköps- och avropsprocessen från kravställning till avtal. Avropa konsulter inom främst teknik och IT via ramavtal. Utforma uppdragsbeskrivningar och krav tillsammans med beställare. Administrera avrop i e-Avrop och ServiceNow (SVEA). Sammanställa, granska och utvärdera inkomna anbud. Ta fram beslutsunderlag och genomföra tilldelningar. Föra dialog med leverantörer och interna intressenter. Hantera kontraktsförvaltning, indexregleringar, förlängningar m.m. Bidra till utveckling av rutiner, arbetssätt och mallar. Arbeta proaktivt för att minska ledtider och förbättra flöden.
FöretagspresentationVår kund är en samhällsviktig aktör inom energibranschen som spelar en avgörande roll i att säkra Sveriges elförsörjning – idag och i framtiden. Organisationen befinner sig i en expansiv fas med omfattande projekt inom modernisering, digitalisering och utbyggnad av elnätet. Här får du arbeta i en miljö där struktur, kvalitet och samarbete står i centrum och där ditt arbete bidrar direkt till ett tryggare och mer hållbart Sverige.
Bra att känna tillUppdragets omfattning: Heltid, 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters. Arbetsmodell: På plats i Sundbyberg minst 3 dagar/vecka. Lön: Enligt överenskommelse Start: 2026-03-03 Slut: 2027-03-03, möjlighet till förlängning (1+1 år) Sista ansökningsdag: 2025-12-15 Övrig information: Säkerhetsprövning och registerkontroll krävs I din ansökan: Beskriv tydligt hur du uppfyller samtliga obligatoriska krav.
För att bli framgångsrik i denna roll behöver du
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, teknik, juridik eller beteendevetenskap eller KY/YH inom inköp.
Minst 3 års erfarenhet av operativt inköpsarbete.
Minst 3 års erfarenhet av konsultavrop/upphandling av konsulter från behovsanalys till avtal.
Minst 2 års erfarenhet av konsultavrop enligt LOU eller LUF.
Minst 2 års erfarenhet från IT-, bygg-, energi-, infrastruktur- eller elkraftsbranschen.
Vi erbjuder
Trygg anställning med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension
Friskvårdsbidrag samt personalrabatter och erbjudanden via Benifex (ex. inom hälsa, fritid, transport och sjukvård)
Flexpension och tillgång till Lifeplan pensionstjänst
Extra ersättning vid föräldraledighet
Företagshälsovård
Långsiktiga uppdrag och personlig kontakt med din konsultchef
Möjlighet att bygga värdefull erfarenhet, nätverk och framtida utveckling
Välkommen med din ansökan
Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm