Inköpare; ref. no 37341

Arbetsbeskrivning

Med innovativa lösningar bidrar vi till att skapa en mer hållbar och effektiv energiproduktion, ökad produktivitet i industrin, kostnadseffektivare hälso- och sjukvård och smartare infrastrukturlösningar.För att hitta svaren på de stora utmaningarna i vår tid krävs öppna och nyfikna medarbetare som vågar ställa de rätta frågorna.Kanske precis som du. Hur kan vi producera energi så det räcker åt alla utan att förstöra vår jord?Siemens svar: Genom effektiv energiförsörjning.Siemens Industrial Turbomachinery AB (SIT AB) levererar kraftverk och turbiner med hög verkningsgrad och låga utsläppshalter.[Vi är[2[700 anställda i Finspång och Trollhättan och[har en omsättning på[ca[10 miljarder kronor per år.Total omsättning är ca[77 miljarder euro.Till verksamheten i Finspång söker vi: Projektinköpare till Service Avdelningen SL, Supply Chain Management på service, består av funktionerna Logistik, Operativt- samt Strategiskt inköp. Då vår nuvarande projektinköpare går vidare i karriären och som en del av service inköpsstrategi söker vi nu en projektinköpare med fokus på PPM (Project Procurement Management). Vad är mina arbetsuppgifter? Från säljprojekten till inköpsorganisationen förmedla kravspecifikationer med avseende på inköpsrelaterade frågor.Du ansvarar för att säkerställa att de projektunika målen är kommunicerade till alla inköpsfunktioner under projektets livslängd.Du kommer att vara länken och den naturliga kontaktytan mellan säljprojekten och den operativa inköpsorganisationen. Befattningen innebär även att du i högsta grad blir delaktig i arbetet med service s långsiktiga inköpsstrategier. Dina huvudarbetsuppgifter blir att -[[[[[[[[[ Analysera det tekniska och kommersiella "scope of supply" -[[[[[[[[[ Genomföra RFQ analyser -[[[[[[[[[ Delta i service projektgenomgångar. -[[[[[[[[[ Leverantörsförhandlingar (koordinering med ansvarig för strategisktinköp, samt key commodity managers) -[[[[[[[[[ Följa upp och rapportera projektrelaterade KPI's (m.a.p.inköp) -[[[[[[[[[ Driva inköpsarbetet för kundens bästa med toalkostnadsfokus (Tid, Kost & kvalite). -[[[[[[[[[ tillämpa befintliga "verktyg" och processer. -[[[[[[[[[ delta i tvärfunktionella inköpsteam (internt och externt service) -[[[[[[[[[ medverka i arbetet med att effektivisera service's huvud- och stödprocesser Vad krävs av mig? -[[[[[[[[[ För befattningen relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskap -[[[[[[[[[ Tidigare erfarenhet från inköp eller kommersiellt arbete. -[[[[[[[[[ Lätt för att samarbeta över funktionella gränser och inom inköpsfunktionerna -[[[[[[[[[ Ett resultatorienterat arbetssätt, uppfattas som drivande och en "avslutare" -[[[[[[[[[ Affärsmannaskap och en förmåga att kunna se helheten -[[[[[[[[[ God organisationsförmåga och struktur i ditt arbete -[[[[[[[[[ Goda språkkunskaper, främst engelska -[[[[[[[[[ Kunskap i SAP R/3 Intresserad?[[[[[[[[[ Välkommen med din ansökan senast den[10 januari 2011. Siemens satsar på mångfald varför mångfaldsfrågor har hög strategisk prioritet inom vårt företag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Magnus Andersson
08-578 412 55
Facklig Representant

Försäljningschef Magnus Larsson
070-871 88 52
Rekryterare Erik Dahlberg
08-728 13 52
Chef Sven Weslien
070- 728 19 58
Rekryterare Erik Dahlberg
070-728 13 52
Facklig Kontakt

Chef Hans Engberg
031-7768668
Chef Jan Hintze
070-7281248
Chef Mikael Holmberg
044-780 31 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Siemens AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 20 december 2010
  • Ansök senast: 19 januari 2011

Besöksadress

Johanneslundsv 12-14
None

Postadress

None
UPPLANDS VÄSBY, 19487

Liknande jobb


Senior Originator within Project Finance

28 maj 2024

27 maj 2024